A pénteki időmérőn Michelisz Norbert megszerezte pályafutása negyedik pole pozícióját, és előtte a szabadedzéseken is végig dominált (két második és egy első hely), így nagy önbizalommal vághatott neki a két futamnak. A sok defektet követelő Nordschleifén a fordított rajtrácsos nyitófutamon kulcskérdés volt, hogy megtalálja az arany középutat: egyrészt óvnia kellett az autót, hogy a főfutamon kiélvezhesse az első rajtkockát, másrészt ahogy korábban ő is elmondta, a nagy lemaradás miatt már minden pontra szüksége van.

A tizedik helyről indulva Michelisz Norbert gyorsan feljebb lépett egy helyet, miután Tom Coronel gyengén kapta el a rajtot, és az első kanyarkombinációban sikerült neki is megelőznie a hollandot. Mire elhagyták az autók a GP kört, Norbi a volvós Nicky Catsburgot is megelőzte, így már a nyolcadik helyen haladt Rob Huff és Tiago Monteiro mögött. Az első körben a hosszú egyenesen Huff megelőzte Monteirót, így Norbi közvetlenül a bajnokásgban éllovas csapattársa mögött folytatta. Az utolsó körben aztán a portugál defektet kapott, a pályáról lecsúszva a szalagkorlátnak is nekiment. Michelisz így feljött a hetedik helyre, aztán a második helyen haladó Nestor Girolami is defektet kapott, a magyar pilóta így már a hatodik volt.

Még a Döttinger Höhe előtt Catsburg visszaelőzte Norbit, akinek az volt a legfontosabb, hogy épségben behozza az autót a főfutamra is gondolva. A futam után Michelisz elmondta, hogy vibrációt érzett az autóban, ezért visszavett a tempóból, nehogy defektet kapjon. Sikerült elkerülnie a bajt, így a hetedik helyért 6 pontot zsebelt be.

Nem volt izgalommentes a két futam közötti időszak a Honda boxában, ugyanis a nyitófutamon defektet kapó és a szalagkorlátnak ütköző Tiago Monteiro autóját nem tudták a szervízidőn belül megjavítani, így a bajnokság éllovasa csak a mezőny után – ráadásul az ETCC-s autók után – indulhatott el a főfutamon. A pole pozícióból indulva Michelisz egyből nehéz helyzetbe került, az első kanyarnál ugyanis Nicky Catsburg és Rob Huff is előtte volt, ám ők ketten összeértek, amit kihasználva a Citroën pilótáját visszaverve Norbi a második helyen haladt tovább a holland Volvója mögött.

Az első körben a Döttinger Höhe előtt Catsburg egy kicsit elnyúlt a magyar pilótától, Huff viszont tapadt rá, ám a három kilométer hosszú egyenes kezdete előtt Michelisz kiautózott annyi előnyt az angollal szemben, hogy nem volt gond a szélárnyék miatt – megmaradt a sorrend az egymásra ráeső három autó között. A második körben hasonló volt a forgatókönyv: Catsburg egy lila harmadik szektorral meglépett, a második és harmadik szektorban Huff feljött Micheliszre, ezúttal azonban a Döttinger Höhéig meg is tartotta ezt a közelséget, de Norbinak jobb volt a kigyorsítása, és újra kivédte a Citroën támadását.

Az utolsó körben a Honda újra bizonyított a Döttinger Höhében, Michelisz Norbert harmadjára is ki tudta védekezni Huff kísérletét az előzésre, így a második helyen befutva 23 pontot tett hozzá a már megszerzett 11-hez a Nürburgring-Nordschleifén.
Miután Monteiro nullázott, Catsburg átvette a vezetést a bajnokságban. Az élmezőny állása: 1. Catsburg 127 pont, 2. Monteiro 125, 3. Björk 119, 4. Chilton 106, 5. Huff 102, 6. Bennani 101, 7. Michelisz 96.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!