A Peugeot mindössze 20 darab Evolution 1-es 205 T16-ost épített, ezek közül kínálja majd az RM Sothebys árverési cég május 14-én az egyiket, azt a példányt, amivel Ari Vatanen 1985-ben két ralit is nyert. Ráadásként még mindig eredeti állapotában van az autó, tehát azóta, hogy a Peugeot Talbot Sport 30 évvel ezelőtt leállította a kocsit, nem nyúltak hozzá, minden szponzor-matrica még az eredeti.

Nem csoda, hogy úgy becsülik, hogy az előzetesen megállapított 600-800 ezer eurós, azaz 190-250 milliió Ft-os árnál jóval magasabb összegért, valahol 1 millió euró feletti megy majd el a különleges pedigrével rendelkező versenyautó – azt remélik, hogy ez lesz az első B csoportos gép, amelyért ekkora összeget fizetnek.

Az 1985-ös szezont követően Michel Seydoux-nak értékesítették az autót, aki több korábbi gyári versenyautót is birtokolt ekkor, az adásvételt személyesen a Peugeot Talbot Sport vezetője, Jean Todt intézte. 2001-ben került harmadik tulajdonosához a C11-es alvázszámú Peugeot 205 T16 Evolution 1-es, amely ettől kezdve néhány rendezvényen is megjelent – 2002-ben a Peugeot cwsalád személyes meghívására kiállították a Párizsi Autókiállításon, az utóbbi években pedig a Monte Carlo Múzeumban volt látható.

Nemrég teljes szervizt kapott egy raliautó-specialistánál, így teljesen működőképes állapotban kerül majd új tulajdonosához. Ez azt is jelenti, hogy a dízel-blokkon alapuló XU8T motorkódú 1,8 literes négyhengeres turbó teljesítménye 345 lóerő, arról nem szól a fáma, hogy melyik ötfokozatú kézi kapcsolású váltó van épp benne – raliautóként rövid vagy hosszú fokozat közül választhatott a pilóta minden futamon.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!