A pihenőnapon Ács László fedélzeti szerelő vezetésével a szervizcsapat tagjai a sárga monstrum minden porcikáját átvizsgálták, addig a pilóta, Kovács Miklós két hagyományt is folytatott. Annak szellemében, hogy a kamionversenyzők csak a pályán riválisai egymásnak, ebédre invitálta és gulyáslevessel vendégelte meg Noel Essers, Tomas Tomecek és Elisabete Jacinto csapatát, majd a jó hangulatú összejövetel után ismét csobbant egyet az óceán dermesztően hideg vizében, ahogyan a korábbi években is mindig megtette azt Dakhlában.

„Nem túlzás azt mondani, hogy ilyen gyönyörű táborral még soha nem leptek meg bennünket az Africa Eco Race szervezői” – mondta Kovács. „A napos, kellemesen meleg időnek köszönhetően a srácok is könnyebben boldogultak a szervizzel, mi pedig ápoltuk a baráti kapcsolatainkat. Nagyon jó, hogy a Scania átvizsgálása után a szervizcsapatunknak is jutott némi ideje arra, hogy kifújják magukat, ugyanis Mauritánia áll előttünk, a legnehezebb szakaszokkal és ahogyan a mezőnyben többen is megfogalmazták, a verseny valójában csak itt kezdődik el. A váltócsere miatt temérdek időt veszítettünk, így kizárólag abban reménykedhetünk, hogy a ránk váró dűnés szakaszok megkavarják a kártyákat. Mi tiszteljük a Szaharát, tudjuk, hogy ott bármi megtörténhet, így hiszünk abban, hogy az alázatos munkának a jelenlegi nehéz helyzet ellenére is meglehet a gyümölcse. Köszönjük az otthonról érkező biztató, bátorító szavakat, igyekszünk továbbra is demonstrálni a magyar virtust.”

A Chamiban záruló 177 kilométeres első mauritániai szakaszról azonban le kellett mondani. A probléma forrása nem az elhúzódó határátlépés, sokkal inkább az erős szél volt, amely miatt olyannyira megnőtt a por koncentrációja a levegőben, hogy a versenyirányítás és a viadalt felügyelő orvosok helikopterei nem kaptak felszállási engedélyt. Mivel a biztonság nem lett volna garantált, a szervezők nem adtak engedélyt a szakasz megkezdésére, így a mezőny közúton gördült el a táborig.


 
„Természetesen sajnáljuk, hogy lefújták a szakaszt, mert szerettünk volna versenyezni, ugyanakkor örülünk is ennek, mert azt mutatja, hogy a szervezők továbbra is nagy hangsúlyt helyeznek a biztonságunkra. Számunkra egyébként bizonyos tekintetben kapóra is jött ez a döntés. A pihenőnapon tartott eligazításon a versenyigazgató arról számolt be, hogy ez a szakasz ugyanolyan gyors, tempós lesz, mint tavaly volt, mi pedig az utolsó marokkói szakaszon azt tapasztaltuk, hogy a kényszerű váltócserénk után a Scania végsebessége csökkent, így nem is lett volna kedvező számunkra a mai menet. Mi a dűnés részekre készülünk, reményeink szerint ott jól alakulnak majd a dolgaink. ” – mondta a Qualisport pilótája, Kovács Miklós.


 
Az első öt szelektív szakasz, illetve két defekt és a váltócsere után a Qualisport a kilenc indulóval elrajtolt kamionos kategóriában a 8. helyre csúszott vissza. A monstrumok abszolút értékelését a Kamaz gyári csapatának pilótája, Anton Shibalov vezeti a cseh Tatra-menő, Tomas Tomecek, valamint saját csapat- és honfitársa, a metángáz-hajtású Kamazt vezető Szergej Kuprijanov előtt. A motorosoknál a legutóbbi kivételével az összes szelektívet megnyerő norvég, Pal Anders Ullevalseter az éllovas, míg az autósok között zajló nagy körbeverés után jelenleg ismét a rutinos belga, a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző Jacky Loomans vezet.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!