A szezon újraindításakor még elképzelhetetlennek tűnt, hogy nézők előtt rendezzenek Forma-1-es nagydíjat, különösen Olaszországban, amely a pandémia első hullámának egyik legnagyobb áldozata volt. Most, október végén-november elején, már itt is beengednek nézőket a lelátókra. Imola 13 ezer látogatóval számol a hétvégére, így, ha nem is telítik meg a lelátókat, de mégis sok fanatikus Tifosi kilátogathat, hogy jelenlétével is támogassa a gyengélkedő Ferrarit.

Egy újdonságot tesztelnek az október utolsó hétvégéjén sorra kerülő nagydíjon. Korábban felvetődött, hogy mi lenne, ha a jövőben kétnaposak lennének a Forma-1-es versenyhétvégék. Ezt a formátumot nézik meg most élesben. Szombat délelőtt egy szabadedzést tartanak, míg az időmérő ugyanaznap a megszokott időben zajlik. A versenyt vasárnap rendezik 13.10-kor.

Ahogy közeledünk a szezon végéhez a pilótakeringő egyre jobban mozgásba lendül. A két Haas-pilótáról kiderült a múlt hétvégén, hogy a 2020-as szezon végével távozik az amerikai csapattól. Mivel szűkösek a lehetőségeik, sem Romain Grosjean, sem Kevin Magnussen nem igazán várható a jövő évi Forma-1-es mezőnybe. Pierre Gasly vélhetően marad az AlphaTaurinál, de hogy ki lesz a jövő évi csapattársa, azt majd csak a Bahreini Nagydíjat követően tudjuk meg, legalábbis Helmut Marko elmondása szerint.

Alexander Albonnak ultimátumot adott a Red Bull. Portugáliában és Imolában kellene, kellett volna bizonyítania. Portimaóban az előző hétvégén nem sikerült előkelő helyen célba érnie, 12. lett körhátrányban. A thai versenyző nem tud kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani. Van, hogy ott van Max Verstappen nyomában, de van, hogy nagyon leszakadva csapattársától a hátsóbb traktusban ér célba. Bár hagynak időt bizonyításra a 24 éves pilóta számára, de hogy érezze a nyomást azért Nico Hülkenberg és Sergio Perez neve is felmerült Albon cseréjeként.

A verseny és a pálya
Imola egy régi versenypálya, ahol nagyon jó az atmoszféra (emiatt nagyon sokan, így a versenyzők, nézők és újságírók is módfelett kedvelik). A pálya a 2006-os futamot követően nagy átalakításon esett át. A régi bokszokat és a paddock egész területét lerombolták és újra felépítették. A célegyenest meghosszabbították és újraaszfaltozták. Az a Hermann Tilke felügyelte az átalakításokat, aki sok pálya tervezését hajtotta végre a 2000-es években.

Az interlagosi (brazil) és a soron következő törökországi pályához hasonlóan az óramutató járásával ellentétes irányban halad majd a verseny. Ez a pilóták nyakát igencsak megterheli, amire speciális súlyzós edzésekkel tudnak készülni a versenyzők. A 63-körös Emilia Romagna Nagydíj november 1.-én helyi idő szerint 13.10-kor (!) veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 309,049 km.