Szebb nevet és megjelenést kapott a Ferrari kombi

2016. február 9. (kedd)

A fantáziátlan FF helyett immár GTC4Lusso névre hallgat a Ferrari kombija, amelyet alaposan felfrissítettek.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Öt év nagy idő az autóiparban, a japánok ennyi idő alatt már generációt is váltanak, a Ford legalább kétszer alaposan áttervezi autóit, a Ferrarinál pedig ennyi időbe került, amíg sikerült kiokoskodják, mit is kezdjenek az első kombijukkal: megpróbálnak belőle igazi maranellói álomautót faragni!


Amíg egy hétköznapi autónál általában csak a cserélhető karosszériaelemekre terjed ki a megjelenés módosítása, a Ferrari kombijánál a tetővonal ívét is megváltoztatták – egyfelől a szépség miatt, másfelől a légellenállást is mérhetően csökkenti az új, hatalmas méretű tetőspoilerrel megáldott forma. Hátulról is azonnal felismerhető az újdonság, hiszen immár oldalanként két darab kerek lámpa világít. Az utastér leginkább említésre méltó újdonsága, hogy a két első ülés közötti konzolon immár egy apró mélyedés várja a slusszkulcsot helyettesítő jeladót, nem kell azt szebben tartani.

A kocsi orrán szélesebb lett a légbeömlő, nem utolsó sorban azért, mert a 6,3 literes V12-esnek több levegőre van szüksége, mivel a teljesítményét 650-ről 690 lóerőre (8000/percnél) növelték, a maximális nyomaték 683-ról 697 Nm-re (5750/percnél) emelkedett. Ez 3 tizedes javulást eredményez a 100-as sprintben, azaz 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-s sebességre, a csúcssebesség változatlanul 335 km/h. Ezeket az adatokat 98-as benzinnel üzemelve mérték.

A motor áthangolása mellett van egy fontos műszaki változtatás, mégpedig az összkerék-kormányzás bevezetése. Azt ígéri a gyár, hogy a nyomatékelosztás mellett immár mind a négy kerék állásszögére ható menetstabilizálóval még csúszós úton, sőt havon is gond nélkül ki tudja használni a sofőr a V12-es erőforrás hatalmas nyomatékát. A Genfi Autószalonon leplezik le hivatalosan az újdonságot, ott árulják majd el azt is, hogy mennyibe kerül.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szebb nevet és megjelenést kapott a Ferrari kombi

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér