Öt év nagy idő az autóiparban, a japánok ennyi idő alatt már generációt is váltanak, a Ford legalább kétszer alaposan áttervezi autóit, a Ferrarinál pedig ennyi időbe került, amíg sikerült kiokoskodják, mit is kezdjenek az első kombijukkal: megpróbálnak belőle igazi maranellói álomautót faragni!

Amíg egy hétköznapi autónál általában csak a cserélhető karosszériaelemekre terjed ki a megjelenés módosítása, a Ferrari kombijánál a tetővonal ívét is megváltoztatták – egyfelől a szépség miatt, másfelől a légellenállást is mérhetően csökkenti az új, hatalmas méretű tetőspoilerrel megáldott forma. Hátulról is azonnal felismerhető az újdonság, hiszen immár oldalanként két darab kerek lámpa világít. Az utastér leginkább említésre méltó újdonsága, hogy a két első ülés közötti konzolon immár egy apró mélyedés várja a slusszkulcsot helyettesítő jeladót, nem kell azt szebben tartani.

A kocsi orrán szélesebb lett a légbeömlő, nem utolsó sorban azért, mert a 6,3 literes V12-esnek több levegőre van szüksége, mivel a teljesítményét 650-ről 690 lóerőre (8000/percnél) növelték, a maximális nyomaték 683-ról 697 Nm-re (5750/percnél) emelkedett. Ez 3 tizedes javulást eredményez a 100-as sprintben, azaz 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-s sebességre, a csúcssebesség változatlanul 335 km/h. Ezeket az adatokat 98-as benzinnel üzemelve mérték.

A motor áthangolása mellett van egy fontos műszaki változtatás, mégpedig az összkerék-kormányzás bevezetése. Azt ígéri a gyár, hogy a nyomatékelosztás mellett immár mind a négy kerék állásszögére ható menetstabilizálóval még csúszós úton, sőt havon is gond nélkül ki tudja használni a sofőr a V12-es erőforrás hatalmas nyomatékát. A Genfi Autószalonon leplezik le hivatalosan az újdonságot, ott árulják majd el azt is, hogy mennyibe kerül.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!