Megszünteti fiataloknak szánt márkáját a Toyota, a Ford leépít Európában

2016. február 4. (csütörtök)

Tizenhárom, többé-kevésbé sikeres esztendő után a Toyota beolvasztja az anyacégbe a Scion márkát. A Ford leépítésekkel és kínálat-tisztítással teszi versenyképessé európai részlegét.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Meglehetősen gyorsan született meg a döntés a Toyotánál arról, hogy megszüntetik az észak-amerikai, kifejezetten fiatal vásárlókat célzó Scion autómárkáját, hiszen decemberben még bemutatták a Scion C-HR nevű tanulmányt, amely a Genfi Autószalonon bemutatkozó Toyota C-HR ottani változata lett volna – helyette Észak-Amerikában is Toyotaként lehet majd megvásárolni az új, akár hibrid hajtással is választható kis kategóriás szabadidő-autót.


2002-ben azért alapították az új márkát, mert a közvélemény kutatások szerint a fiatal vásárlók hallani se akartak a Toyotáról, öregek márkájának tartották azt. Meredeken emelkedtek az eladások egészen 2006-ig, amikor 173 034 darabon tetőztek, ezt követően azonban jöttek a Toyota nagy visszahívásai, és egyszerűen nem maradt energiája arra a japánoknak, hogy ezzel a rétegmárkával foglalkozzanak. Majd jött a gazdasági válság, és ezzel együtt a Toyota márka újrapozicionálása, a legújabb Priust például már a fiatalok is menőnek tartják, szóval egyszerűen elfogyott a levegő a Scion márka körül. Az életképes autókat egyszerűen beolvasztják a Toyota kínálatába, az 1004 márkakereskedés augusztus végével megszűnik – ezek szinte kivétel nélkül Toyota mellett foglalkoztak a Scion márkával, szóval csak dekoráció-cseréről van szó.

Most, hogy lecsillapodtak a a gyárbezárások miatti, gyújtogatásig fajuló munkaharcok, a Ford európai részlege bejelentette, hogy további átszervezésekkel csökkenti a költségeit és növeli a profitját. Ennek a második hullámnak a részeként tervezett létszámleépítés önkéntes lesz. A termékpalettát is érintik a változások, első körben ugyanis megszüntetik a nem nyereséges modelleket (nem annyira típusokról, mint motorváltozatokról van szó), és rövid időn belül öt új szabadidő-autót dobnak piacra, a sort az Edge nyitja majd. 2020-ig bezárólag új hibrid, hálózatról tölthető hibrid és elektromos autókat is piacra dobnak, 2017-ben már öttagú lesz a Vignale almárka.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Megszünteti fiataloknak szánt márkáját a Toyota, a Ford leépít Európában

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér