Az elmúlt szezonok lezáró futamai a Mercedesről és pilótái sikereiről szóltak, de ez idén kicsit másként volt. 2019-ben az év elején nagyot robbantott a Mercedes, s a nyári szünetig csak kétszer engedte át a győzelmet másnak (Max Verstappennek), miközben a nyári szünet utáni három futamon a Ferrari tarolt. Hamiltonnak idén sem sikerült győzelemmel megszereznie a világbajnoki címet, de ez talán most már nem számít. Utólag senki sem fog arra emlékezni, hogy hogyan is lett világbajnok, csak a világbajnoki cím ténye marad, az lesz a döntő. Hamilton és a Mercedes is megvédte világbajnoki címét, szép munkát végzett mind a csapat, mind a pilóta. A 2020-as szezon is vélhetően róluk fog szólni, s majd csak 2021-ben a nagy változások bevezetésekor várható, hogy felbolydul a méhkas.

Az F1 kiadta, hogy miről is fognak szólni a 2021-es változtatások. Ezek célja többek között nem csak az, hogy nagyon menő és izgalmasan kinéző autók jöjjenek létre, hanem az is, hogy több és szorosabb küzdelmet lássuk a versenypályákon, és ez a verseny kiegyensúlyozottabb legyen. A sikert ne az határozza majd meg, hogy melyik csapat költ többet, hanem az, hogy ki milyen hatékonyan költi el a pénzét. A pénzügyi fenntarthatóság érdekében 175 millió dolláros költségsapkát határoztak meg szezononként, amiben azonban több dolog nincs benne (pl. a pilóták fizetése, vagy a reklámköltségek…stb.). A csapatokkal jelenleg is tárgyalják az új vezetési és nyereségelosztási struktúrát.

S mi történt tavaly Brazíliában? Lewis Hamilton 2018-ban még Mexikóban megszerezte ötödik egyéni világbajnoki címét, s miután ő nyerte meg a Brazil Nagydíjat, csapattársával, Bottas-szal karöltve hozzásegítette csapatát zsinórban ötödik konstruktőri világbajnoki címéhez. A második helyre a peches Max Verstappen ért célba, a bronzérmes helyen Kimi Raikkönen gurult célba a Ferrarival. Bár a Mercedes ünnepelhet hatalmasat a Brazil Nagydíj végén, mégis azt kell mondani, hogy Mexikó után itt is Red Bullok mentek a legjobban. Max Verstappen kitűnő előzésekkel haladt előre a mezőnyben, mígnem az élre ugrott. Sokáig úgy tűnt, hogy a fiatal holland fut majd be elsőként a célban, de aztán jött Esteban Ocon, aki egy meggondolatlan manőverrel kiütötte Verstappent a pályáról, aki emiatt elvesztette a már zsebében érzett első helyet és végül nagy mérgesen kellett tudomásul vennie, hogy nem sikerült Forma-1-es pályafutása során először zsinórban kétszer futamot nyernie (azóta sem). Nehezen felejthető a verseny után a mérlegelésnél folytatott kakaskodás, ahol Verstappen felelősségre vonta a franciát, aki egy vállrándítással válaszolt, amire a nagyon bedühödött holland többször is meglökte Ocont és dühösen távozott.

Az időjárás sokszor megkeverte a lapokat a Brazil Nagydíjak történetében. 2016-ban égszakadás-földindulásban volt része a mezőnynek, azóta azonban tiszta körülmények között zajlott a verseny. Idén is jósolnak esőzéseket a hétvégére, de az sem kizárt, hogy az mégsem fog beleszólni a verseny végkimenetelébe. Bár mindenki számára jól ismert a brazil versenypálya, a pilótáknak és autóiknak nem lesz könnyű dolga. Az autók és motorjaik Mexikóváros után itt is oxigénhiányos levegőnek lesznek kitéve. Akik már Mexikóban is szenvedtek, valószínűleg most is fognak. S ha ez nem lenne elég, Interlagosban az órajárással ellentétes irányban köröznek majd az autók. Ez pedig nagyon igénybe veszi a pilóták nyaki tartóizmait. A versenyhétvége előtt a versenyzők emiatt nagy hangsúlyt helyeztek ezeknek az izmoknak a megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk. Az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez. Esős időben pedig előkerülnek majd az esőgumik.

A verseny és a pálya
A brazil betoncsík majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A szervezőket az évek során sok kritika érte az Interlagos pálya buckái miatt, s emiatt sokszor újraaszfaltozták a felületét, de az valahogy még így is hepehupás maradt. Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres ‘Senna S’ kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning, vagyis a vízen való felúszás.

Az 71-körös Brazil Nagydíj november 17.-én helyi idő szerint 14.10-kor (nálunk 18.10-kor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,909 km. A pályarekordot 1 perc 10,540 másodperccel tavalyról Valtteri Bottas tartja. 2018-ban Lewis Hamilton (Mercedes) nyerte meg a Brazil Nagydíjat. A brit pilóta győztes ideje: 1:27:09.066 volt. A második helyen Max Verstappen (Red Bull) ért célba. A bronzérmes helyezés Kimi Raikkönené (Ferrari) lett.