Az olaszok 2008-ban dobták piacra a California nevű kabriójukat belépőmodellként, amelynek felfrissített változatát 2014 elején jelentették be, a 3,9 literes turbómotorra utalva kapta a California T nevet. Ezek után mindenki arra számított, hogy még egy ideig velünk marad az autó, azonban a Ferrari stratégiái másként gondolták, és a Frankfurti Autószalonon már be is mutatják az utódot, a Portofino típust.

A 812 Superfast típusra hasonlít az orr megjelenése, határozottabb a vonalvezetés. Az új vonalvezetésnek és a tetőnyitáskor felnyíló szélfogónak köszönhetően harmadával csökken a huzat az utastérben, ahol még a 10,2 colos központi érintőképernyő említhető újdonságként, no meg az, hogy az utas elé is kerül egy kijelző, amelyről ő is tájékozódhat a menetadatokról.

Nem egyszerűen új megjelenést készítettek a mérnökök, az alumínium térváz is teljesen új fejlesztés, amelynél új gyártástechnológia bevezetése teszi lehetővé a tömeg jelentős csökkenését – pontos adatot nem közöltek. A 3,9 literes biturbó V8-as teljesítménye 560-ról 600 lóerőre emelkedik, az olaszok saját fejlesztésű E-Diff 3 elektronikusan vezérelt zárású differenciált kapja, a legújabb menetstabilizálót és elektronikus kormányszervot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!