Nagyon büszke a rali-sikereire az Audi, tanulmány szinten már többször is feltámadt a legendás Quattro, de a sorozatgyártásig csak nem jutott el egyik alkalommal se a modernizált autó. Itt jön a képbe az E-Legend nevű műhely, amelynek alapítója a motorsport-rajongó Marcus Holzinger, akinek édesapja anno a legendás raliautó fejlesztésén dolgozott, és ő korábban a Volkswagennél volt formatervező.

A gyakorlati megvalósításban a Roding Automobile nevű cég segít, ők civilben működőképes tanulmányokat építenek az autógyártók megrendelésére, a kis szériás gyártásért – autónként 30 példányt tervez gyártani az E-Legend – is ők felelnek. Karbonból készítik a monocoque felépítésű vázat, amibe a Porsche Taycanból ismerős 800V-os akkumulátor-csomagot építik be, a hajtás már az Audi e-tron S-ből ismerős hárommotoros rendszer elöl egy, hátul két villanymotorral, a rendszerteljesítmény 816 lóerő.

Az 1680 kg tömegű E-Legend EL1-es 2,8 másodperc alatt tud majd 100 km/órás tempóra gyorsulni, a 200 km/óra is meglesz kevesebb, mint tíz másodperc alatt, a végsebesség elektronikusan korlátozott 255 km/óra lesz. A hatótávolságot úgy adják meg, hogy szabvány szerint meghaladja a 400 km-t, a Nürburgring Nordschleifén pedig két padlógázas körre lesz elég a 90 kWh; különösen nagy teljesítményű hűtőrendszert kap az akkumulátor. 2022-re lesz kész az első prototípus, nem sokkal később pedig a kis szériás gyártást is elkezdik majd, Németországban 1,06 millió euró lesz a vételár, ebben már benne vannak az adók is.