A Volvo C30 Design Concept sportos, kétajtós kocsi, négy üléssel és üveg rakodóajtóval. Karcsú, modern formáját kiemeli a kontrasztos, kétszínű – fehér és bronz – fényezés. A formaterv egyértelműen felidézi a Volvo Safety Concept Car jó néhány elemét.
„Az volt a célunk, hogy a Volvo C30 Design Concept izmos, sportos és kompakt legyen.” – magyarázza a Volvo Cars formatervezési osztályának vezetője, Steve Mattin.

A kocsi orrát az alacsony, széles hűtőmaszk, és az egymással szöget bezáró lámpák határozzák meg. Oldalról a kidolgozott kerékjáratok és a lejtős tetővonal teszik dinamikussá a kocsi megjelenését. Ezt még a kocsi

övvonal feletti részének hajóformája is erősíti. A hátsó vállak ívei erősen kiemelkednek, és ezáltal még nagyobb jelentőséget kapnak a patkó alakú hátsó lámpák és az üveg rakodóajtó.
„Ehhez az exkluzív és jól használható rakodóajtóhoz a klasszikus Volvo P1800 ES-ből és az SCC koncepcióautóból merítettük az ihletet. A lámpa kiosztása annyira szokatlan, hogy senkinek nem lesz kétsége afelől, hogy milyen autó halad előtte.” – mondja Steve Mattin.

Az utastér is kiemeli a Volvo C30 Design Concept sportos karakterét. Az

önálló hátsó ülések és a bőséges lábtér teljes értékű négyülésessé teszik a kocsit. A hátsó üléseket kissé középre helyezték, ettől az utasok térérzete is jobb, és jobban előrelátnak. Az ülések között helyezkedik el a Volvo szupervékony, látszólag lebegő középkonzolja, mely teljes egészében látható hátulról, az üveg rakodóajtón keresztül.

A Volvo C30 Design Concept olyan vásárlókör számára készült, akik elsősorban az első üléseket használják. Az üveg rakodóajtó alatti csomagtér hétköznapi csomagok – aktatáskák, sportfelszerelés – számára lett kialakítva. Ha nagyobb csomagok szállítása szükséges, akkor a két

hátsó ülést lehet előre hajtani.
Az első osztályú audiorendszer fontos része a vezetési élménynek, ezért a Volvo C30 Design Conceptbe a Volvo Premium Sound rendszerét építették be. Az 5 x 130 W digitális Ice Power erősítő az Alpine®-tól, a Pro Logic 2 Surround a Dolby®-tól és a tíz hangszóró a dán Dynaudio®-tól származik.

A 424 centiméteres Volvo C30 Design Concept nem kevesebb, mint 23 centiméterrel rövidebb a Volvo S40-nél, és kissé szélesebb annál (178 cm). A Volvo C30 Design Concept motorházteteje alatt soros, öthengeres, 2,4 literes turbómotor dolgozik. Teljesítménye 260 lóerő 5500 fordulatszámnál, legnagyobb nyomatéka pedig 350 Nm 2100 és 5000 fordulatszám között. A motorhoz hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik.

A Volvo C30 Design Concept 0-100 km/órára 6 másodperc alatt gyorsul föl, végsebességét elektronikusan 250 km/órára szabályozták le.
A 19 colos alumínium felniken 225/35 R19 méretű Pirelli Corsa gumik feszülnek. Az alumíniumnyerges, négy dugattyús fékek gyártója a Brembo, a féktárcsák – elöl és hátul is -330 mm átmérőjűek, és hűtöttek.
„A sportos menettulajdonságok kötelezőek ennek a vásárlókörnek a megnyerése érdekében. Egy izmos kinézetű autónak azután is meg kell felelnie az elvárásoknak, ha a vezető beült a kormány mögé.” – mondja Hakan Abrahamsson, a C30 Project igazgatója.

A Volvo C30 Design Concept bemutatásával a Volvo Cars ízelítőt ad a C30 Projectből, melynek célja, hogy a fiatal, dinamikus vásárlói csoportoknak is legyen „saját” Volvójuk.
„Tudjuk, hogy szép számmal léteznek olyan fiatal, sikeres emberek,

akiknek tetszik a márkánk, de mégsem találnak a palettánkon olyan autót, amely megfelel az igényeiknek és az életstílusuknak. A Volvo C30 Design Concept pontosan ennek a csoportnak készítettük.” – mondja Fredrik Arp, a Volvo Cars elnök- vezérigazgatója.

A C30 Project kifejlesztése során a Volvo Cars több európai országban végzett vásárlói teszteket. Ezekre felívelő karrierű, intenzív életstílusú, fiatal városlakókat hívtak meg, és az autó formájáról, valamint műszaki megoldásairól kérdezték őket. A Volvo figyelmének középpontjában elsősorban egyedülállók (szinglik) és gyermektelen párok álltak, olyanok, akiknek az autó életstílusuk megvalósításának eszköze. Ha ezek az emberek ruhát vásárolnak, lakásukat díszítik, vagy elektronikai

berendezéseket vesznek, akkor fontos tényezőként kezelik a formatervet és a márkanevet. Autóvásárlás esetén pedig ugyanígy járnak el.
„Ezek a fiatalok gyors mozgásban vannak otthonuk, munkájuk, értekezletek, konditermük, kedvenc vendéglőik és a város éjszakai szórakozóhelyei között. Sokan közülük a kétülésest tartják ideális autónak – egy fürge kis autócskát, amellyel oda mehetnek, ahová akarnak. Fontos nekik a vonzó forma, az élvezetes menettulajdonságok, és ritkán utaznak többen együtt, mint két személy.” – magyarázza Hakan Abrahamsson.

A vásárlói tesztek bebizonyították, hogy a Volvo jó nyomon van. A sportos, kétajtós forma, a négy külön ülés, és a Volvo Safety Concept Car által ihletett vonalvezetés a jövőbeni szériamodellt komoly versenytárssá teszi a borotvaéles konkurenciaharcban.
„A milánói teszten az egyik résztvevő a következőket mondta: ’Végre egy izgalmas kihívó a kategóriában. Lehet, hogy ez lesz az első Volvóm.’ Pontosan ennek a véleménynek az elhangzása volt a célunk a C30 project során.” – mondta Hakan Abrahamsson.

Bemutató a 2006-os Párizsi Autószalonon

A Volvo C30 Design Concept, melyet a Detroiti Autószalonon mutatnak be, ízelítőt ad abból, hogy milyen lesz a szériamodell. A leplek 2006 szeptemberében, a Párizsi Autószalonon fognak lehullani a Volvo C30-asról. Ettől kezdve a kocsit az év végéig az egész világon elkezdik forgalmazni.
„A Volvo C30-as fontos szerepet játszik abban, hogy elérjük az évi 600 000 autó eladásával definiált célunkat. Életfontosságú, hogy úgy tudjuk kiszélesíteni a modellpalettánkat, hogy az aktív életstílusú városlakók is, amilyen gyorsan csak lehet, találjanak megfelelő Volvót a kínálatunkban.” – mondta Fredrik Arp.