Márciusban kezdte meg a nagy méretű és össztömegű E-Transit sorozatgyártását a Ford, amely mellé 2023-ban csatlakozik majd az eggyel kisebb méretű E-Transit Custom – ez a modell lesz az alapja a következő Volkswagen Transporternek is. Emellett még a VW Caddy alapra épülő új Transit/Tourneo Connect plug-in változata is megérkezik még 2023 előtt.

Az aktuális, hatótávnövelős elektromos hajtáslánccal ellentétben a most megmutatott E-Transit Custom akkumulátoros-elektromos hajtást kap, amelyről most csak annyit árultak el, hogy akár 380 km-es hatótávolság is elérhető lesz. Pontosabb részletekkel, tehát a hajtómotor teljesítményével, az akkumulátor-kapacitásokkal kapcsolatban majd szeptemberben szolgálnak, illetve akkor már minden bizonnyal a dízelmotoros változatról is elárulnak majd részleteket.

A sorozatgyártás csak 2023 második felében indul, addig még 2 milliárd dollárból modernizálják a törökországi Kocaeliben található Ford Otosan üzemet – ebben az összegben benne van egy akkumulátorgyár felépítése is, amely az évtized közepén évi 30-45 Gwh/év kapacitással indul.