Balról az MG5, a ZS EV, a ZS és az EHS – szélsőségektől mentes formák. Fotó: Lővei Gergely, MG, Duna Autó

Az MG márka expanziós stratégiájának részeként a közép-kelet-európai terjeszkedés egyik fontos fázisaként a régióban az elsők között Magyarországon kezdi forgalmazni autóit. A brit eredetű márka magyarországi importőri jogát a Duna Autó cégcsoport Duna Motors Disztribúció Kft. néven bejegyzett vállalata nyerte el, amely már meg is kezdte az országos márkakereskedői hálózat kiépítését. A hazai piaci induláskor 6 különböző modellel képviselteti magát a márka, a modellek teljes mértékben lefedik a mai kor igényeit: benzines, plug-in hibrid, illetve teljesen elektromos hajtáslánccal felszereltek. Mivel az MG elkötelezett a környezetvédelem és a fenntarthatóság irányában, a jövőben elsődlegesen teljesen elektromos hajtású típusokkal bővül a paletta.

Ormos Péter vezetésével zajlott az egy évvel ezelőtt kezdődött tárgyalássorozat

A magyarországi értékesítés a 3. negyedévben indul: a fejlett ellátási láncra épülő, rendkívül hatékony tervezési-gyártási folyamat eredménye, hogy az MG márka az autóipar jelentős részét sújtó chiphiány, valamint az akadozó beszállítói gyártás és logisztika ellenére is képes a tervezett volumen előállítására. Ezt a biztos hátteret a márka tulajdonosa, a SAIC Motor Corporation szavatolja, amely Kínában a legnagyobb, globálisan pedig a 8. legjelentősebb járműgyártó vállalat.

A szőnyegbetét is magas minőségről árulkodik

A hivatalos közlemény a fentieket tartalmazta, mi azonban jobbnak láttuk, ha személyesen próbálunk még bővebb információkat szerezni. Tekintettel arra, hogy a gépjármű-kereskedelemben mintegy 30 éve meghatározó szerepet betöltő Duna Autó és szerkesztőségünk között kifejezetten jó a kapcsolat, a cégvezetés exkluzív tájékoztatást adott a dolgok jelen állásáról.

Markó Zoltán: “A potenciális kereskedőpartnerek lelkesedése minket is meglepett.”

Ormos Péter a Duna Autó tulajdonos-igazgatója és Markó Zoltán az MG magyarországi márkaigazgatója büszkén mesélt az MG márka hazai forgalmazási ötletéről, a SAIC illetékeseivel történt kapcsolatfelvételről és a leendő kereskedői partnerek pozitív hozzáállásról. Mint elmondták, a tárgyalások közel egy éve kezdődtek Ormos Péter vezetésével, és külön büszkeségre adhat okot. hogy a Duna Autó következetes fellépésének és ütőképes üzleti tervének köszönhetően a SAIC Csehországban, Szlovákiában, Horvátországban és Szlovéniában is dolgozik a piaci nyitáson, holott korábban kizárólag a nyugat-európai országokban tervezték az értékesítést. Itthon a kezdéskor régiónként legalább egy kereskedői és szervizpartner, a 3. év végére pedig megyénként legalább egy, míg a fővárosban és környékén 4 helyen lesz megtalálható az MG márka. Ugyanilyen felfutással kalkulálva az a terv, hogy az értékesítési volumen az új személygépkocsik mezőnyében eléri majd a 3%-ot. Látogatásunk csúcspontjaként vethettünk is egy-egy gyors pillantást a ZS típusra, a szemügyre vett részletek bizony igen kecsegtetőek, a dizájn és a vélhető minőség terén sem kell majd kompromisszumot kötni – ez az eladónak és a kuncsaftnak is igen nagy öröm.

Molnár Andrea: “A nagyközönség a május végi AMTS-en találkozhat először az MG modelljeivel

Az óriás anyacég
A SAIC Motor Corporation részvénytársaság (SAIC Motor) Kína legnagyobb autóipari vállalata. Méretét jól szemlélteti, hogy a sanghaji tőzsdén 11 milliárd részvénnyel kereskedik. Indiában, Indonéziában és Thaiföldön is gyáregységeket, Kaliforniában, Birminghamban és Tel Avivban pedig kutatás-fejlesztési központokat hozott létre. Továbbá összesen 11 szerviz- és marketingközpontot létesített Európában, Észak- és Dél-Amerikában, Afrikában, a Közel-Keleten és Ausztráliában. Ezeket közel 500 további, kisebb szerviz- és marketingközpont egészíti ki a Kínán kívüli régiókban. 2020-ban 5,6 millió kész járművet értékesítettek, közülük 320 000 db alternatív hajtású volt.

A Duna Autó profizmusa lehet a kockázatmentes üzlet egyik záloga