A szabadidő-terepjárók (SUV) és a crossover modellek részesedése az Európai piac összességéből 1998-ban még csak három százalék volt, de azóta megduplázódott, és további növekedés várható. „Amikor tavaly szeptemberben előálltunk az Antara GTC tanulmánytervvel “, emlékezik Alain Visser, az Adam Opel GmbH európai marketingvezetője, „az kapásból az IAA sztárja lett. Most pedig startra kész a sorozatgyártású Antara. Sokat remélünk tőle a crossover autók felívelő piacán, mert tovább viszi a háromajtós Antara GTC tanulmány sportos orientációját, de dinamikus és elegáns karosszériája mégis ötajtós, ötüléses, variálható belső térrel. Amikor ma, szerdán az Opel rüsselsheimi telephelyén megnyitják a General Motors új Európai Designközpontját, a vendégeknek alkalmuk nyílik, hogy elsőként szemügyre vegyék az új modellt; a nyilvános világpremierre majd a Párizsi Autószalonon (2006. szeptember 30. – október 15.) kerül sor.

Az Antara jellegzetessége az első pillantásra szembeötlő, attraktív kontraszt: alépítménye kifejezetten robusztus, markáns vonalai és feszített felületei viszont stílusosan elegánsak. Tervezői ezáltal szemléltették, hogy dinamikus, és hosszú távon is kényelmes járműről van szó. Márkaidentitásról a géptetőbe „vasalt” és a nagy villámemblémát hordozó széles króm-díszléc gondoskodik. A jókora szabad magasság, a nagy kerékméret és a masszív védőelemek éppúgy jellemzők, mint a kompakt méretek (hosszúság x szélesség x magasság: 4,57 x 1,85 x 1,70 méter), amelyeknek köszönhetően nem foglal nagyobb parkolóhelyet az Antara egy középkategóriájú kocsinál.

A limuzinokat idézően stílusos és elegáns enteriőr ugyanakkor tágas; dinamikára a sportosan formált ülések utalnak. A kezelőszervek elhelyezése a márka többi típusához hasonlóan ergonómikus, nagy, jól leolvasható műszerek és központi információs egység teremtenek pilótafülke-hangulatot. Az utasokat innovatív infotainment berendezés szórakoztatja, amelyhez többek között DVD-navigátor és Bluetooth tartozik.

Kezdetben háromféle négyszelepes, keresztben beépített hajtómű áll rendelkezésre. A választék csúcsán a Vectra és a Signum V6-os motorjának közeli rokona áll, 3,2 literes lökettérfogattal és 165 kW/224 LE teljesítménnyel. Alapfelszerelés hozzá az automatikus váltómű, Active Select funkcióval. A legkapósabb várhatóan a kétliteres, közös nyomócsöves dízel lesz, amelynek teljesítménye 110 kW/150 LE. Ehhez ötfokozatú kézi váltó vagy a V6-os automatája választható. Az alapmotor pedig 2,4 literes négyhengeres, benzines, két felülfekvő vezértengellyel és kiegyensúlyozó tengellyel. Ez 104 kW/141 LE teljesítményt szolgáltat.

Az Antara intelligens összkerékhajtásához, amely aszfalton is kifejti előnyeit, elektrohidraulikus tengelykapcsoló tartozik, amely mindenkor optimálisan osztja el a nyomatékot az első-, illetve hátsó tengely között. A rendszer integrált egységet képez az ABS és az ESP vezérlőkészülékével. Az első futómű MacPherson rendszerű, a hátsó négylengőkaros konstrukció. Mind a négy kereket nagyméretű, hűtött tárcsafék lassítja. Nem hiányzik természetesen a HBA (Hydraulic Brake Assist – fékasszisztens), az ARP (Active Rollover Protection – borulásvédelem), és a Descent Control System (DCS – lejtmeneti sebességszabályozó), míg a TSA (Trailer Stabilization Assist – utánfutó stabilizáló) opcióként áll rendelkezésre.

A közepes méretű crossover-modellek piacán, amelyet eddig Európán kívüli márkák uraltak, vezető szerepre törekszik az Opel. A világcég szinergiáit kihasználva félreismerhetetlenül egyéni márkakarakterű autó jött létre, rövid első és hátsó túlnyúlással, igényes utastérrel és sportos-kényelmes futómű-hangolással.