Noha a Hungaroringen rendezték meg a Porsche Hungaria Élménynapját, az igazán sportos autókat nem engedték fel a pályára. Nem hiszem, hogy elővigyázatosságról lett volna szó, hiszen azon kívül, hogy 20 perc múlva tessék visszajönni, semmilyen más tanácsot nem kaptam induláskor – és kísérő sem járt az autóhoz.

Természetesen szerettem volna kipróbálni az új RS4 Avantot, de mindenki arra ugrott rá, úgyhogy nekem már nem jutott szabad időpont. De legalább megkergethettem a Seat León Cupra R-t addig, amíg az S6 visszaérkezésére vártam. Azt kell mondjam, a spanyol forró ferdehátú nagyon ott van a szeren, remekül tapad, a motor zseniális, egyedül az elektronikus differenciálzár gyengélkedik. Álló rajtnál nincs a helyzet magaslatán, igazából csak menet közbeni gyorsításoknál remekel.

Belül is elég ingerszegény a környezet Belül is elég ingerszegény a környezet

De vissza az Audi S6-oshoz, szó szerint. Már várt engem a bokszoknál a fekete autó, amelyre azért öles betűkkel kellett felmatricázni, hogy miről is van szó. Fekete fényezés esetén nem igazán adja ki a gyárilag megvadított megjelenés, tizenkettő egy tucat alapon simán leáhatozza az ember az S6-ost. Pedig nem érdemli meg ezt a trónfosztást az autó, amelynek a lelke a Győrben gyártott, két turbóval is gazdagított 4,0 literes V8-as.

Remekmű a 4,0 literes, V8-as biturbó - még úgy is, hogy szándékosan visszafogják teljesítményét Remekmű a 4,0 literes, V8-as biturbó – még úgy is, hogy szándékosan visszafogják teljesítményét

Jelen esetben visszafogták a teljesítményét, a felső vezetés 420 lóerőt engedett meg neki, csak hogy tudja, hol a helye a rangsorban – ugyanez a motor az S8-asban 520 lóerőt tud. Ekkora teljesítményre nem lehet nagyon panaszkodni, főleg, hogy már alacsony fordulaton is nyomatékos a feltöltött V8-as, így nem kell rögtön akkora gázt adni, hogy a nyolcfokozatú váltó belezavarodjon a visszakapcsolásokba. Úgy háromnegyed gázzal is hirtelen felgyorsulnak az események az ablaküveg túloldalán. Más különösebb jele egyébként nincs a sebességnek.

Figyelmet érdekel a 20-as felni. Egyfelől szép, másfelől vigyázni kell rájuk Figyelmet érdekel a 20-as felni. Egyfelől szép, másfelől vigyázni kell rájuk

Pisszenésnyi hangja is alig van a motornak, a kipufogó elképesztően csöndes, még a Hungaroring aszfaltcsíkja alatt átvezető, fém borítású alagútban is csak a kerek surrogását lehet hallani. Nyoma sincs az olyan mesterséges hanggenerátoroknak, amit mondjuk a Peugeot RCZ vagy a BMW M5 használ. Kár. E nélkül egy kicsit olyan az egész, mintha lenémított hanggal néz az ember egy autóversenyt. Jó-jó, de azért nem az igazi az élmény. Ezen még a remek irányíthatóság se nagyon tud változtatni, a hatalmas felnikre szerelt 255/35 ZR20-as gumik miatt Magyarországon folyamatosan a kátyúkat kell figyelni, úgyhogy az igazán sportos vezetés élményéhez nagyon jól kell ismerni a kiválasztott útvonalat.

Jól néz ki és jól tart a sportülés Jól néz ki és jól tart a sportülés

Bár az igaz, hogy aki vesz magának egy Audi S6-ost, azt nem fogja földhöz vágni a felnijavítás-gumicsere költsége, legfeljebb annak gyakorisága lesz majd bosszantó. Az alapár 24 052 480 forint, a próbált kivitel árát néhány extrával 30 533 290 forintra tornázták úgy, hogy közben alig lehet megkülönböztetni az autót ránézésre a 2,0 literes dízelmotorral szerelt alap A6-ostól. Azonban lehet, hogy a potenciális vevőknek pontosan e tulajdonsága miatt lesz majd vonzó az S6, amivel nem tűnnek ki a tömegből, miközben ők nagyon is jól tudják, hogy igény – és lehetőség – esetén nagyot tudnak vele autózni.

Nagyot lép az autó, ha akarja a sofőr. Lehetne hangosabb is Nagyot lép az autó, ha akarja a sofőr. Lehetne hangosabb is

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!