Az Audi szerint még nem érkezett el az akkumulátoros-elektromos autók kora, a megfelelő hatótávolság elérését csak az átlagos vásárló számára megfizethetetlen költségekkel lehet biztosítani. Ellenben a belső égésű motort villanymotorral kombinálva már ma is lehet olyan autót készíteni, amellyel a hétköznapi ingázást helyi károsanyag-kibocsájtás nélkül el lehet intézni (50 km-en belül), és nem kell egy második autót fenntartani arra az esetre, ha netán hosszabb távra indulna az ember.

Bent a megszokott A3-as környezet fogad, csak egy gomb (EV-mode) a hardveres változás Bent a megszokott A3-as környezet fogad, csak egy gomb (EV-mode) a hardveres változás

Itt jön a képbe az Audi A3 e-tron, amelynél az 1,4 literes 150 lóerős benzinmotort egy 68 lóerő tartós-, 102 lóerő csúcsteljesítményű villanymotorral együtt építették a kocsi orrába. A rendszerteljesítmény 204 lóerő és 350 Nm, ennek megfelelően a vezetési élmény is dízeles; bőven van nyomaték, minimális a benzinfogyasztás, és bónuszként tankoláskor nem lesz büdös a kezünk. Bizony ez utóbbi sem elhanyagolható szempont, különösen egy prémiumterméknél.

A márkajelzést félretolva lehet cstlakoztatni az elektromos hálózatra az e-tront A márkajelzést félretolva lehet cstlakoztatni az elektromos hálózatra az e-tront

Elektromos üzemmódban padlóig taposva a menetpedált bekapcsol a benzinmotor is, a villanymotor teljesítményét az korlátozza, hogy a hátsó ülés alá épített 120 kg tömegű, 8,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból legfeljebb 75 kW energia nyerhető ki, ennek köszönhető, hogy „csak” 330 Nm a maximális nyomaték az autóban, ha végtelen energia állna a rendelkezésére, 2200 Nm-t tudna előállítani. Ezzel talajra vitele érthető módon problémás lenne…

A raktérpadló alatt benzintankot és 12 V-os akkumulátort találunk, a töltőkábel szatyorban utazik A raktérpadló alatt benzintankot és 12 V-os akkumulátort találunk, a töltőkábel szatyorban utazik

A műszaki részleteken kívül is szolgál újdonsággal a kábeles hibrid, az elektromos töltőcsatlakozást a hűtőrácsba, a márkajelzés mögé rejtették, sűrűbb a rács és krómozottak a pálcák is. Egyébként egyedi első-hátsó lökhárítónak és 17 colos felniknek (a menetpróbán „normál” felnikre szerelt téli gumikon gurultunk), no meg néhány jelvénynek örülhet a tulajdonos. Mondjuk ez a minimum a felárat figyelembe véve. Érdemes azt is észben tartani, hogy a módosított tömegeloszlás (hátul több a súly) miatt feszesebbre vették a rugózást.

Aki meg akarja tapasztalni, milyen lesz a jövő, annak vastag pénztárcával kell rendelkeznie Aki meg akarja tapasztalni, milyen lesz a jövő, annak vastag pénztárcával kell rendelkeznie

A legtöbb reménybeli vásárlót azonban az fogja elriasztani, hogy bizony megkérik az Audi A3 e-tron árát. Hazánkban 12 779 810 Ft az alapváltozat indulóára, és itt érdemes megemlíteni, hogy ez nagyjából duplája a e-tronban is munkálkodó 1,4 literes 150 lóerős TFSI-vel szerelt A3 Sportback-nek, ezt pedig nagyon nehezen lehet kiautózni. A kábeles hibrid kis lépés a megfelelő irányba, azonban nem sokan lesznek képesek megtenni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!