Fotó: Lővei Gergely, László Gyöngyi, Opel

Az új modell a PSA CMP-platformjára épül, és a franciaországi Poissyban gyártják, mindez elsősorban a fejlesztés és a gyártás optimalizálása miatt fontos, az újdonság tálalása is arról árulkodik, hogy a vezetőség nagy fantáziát lát az Opelben, mint német márkában. A magyar bemutatón – a hagyományhoz hűen – Groß-Gerauban regisztrált, német rendszámú autókkal ismerkedhettünk meg, de a Manta A karakterére rímelő, egyszerre retrós, mégis futurisztikus formaterv is egy látványos gesztus a márkabarátok felé.

A belső anyagok és néhány alkatrész a PSA-tól származnak, a Pure Panel kialakítása KITT műszerfalára emlékeztet

A fotókon is jól mutató, élőben talán még ütősebb dizájn önmagában is meggyőző, egyszerre láttatja magabiztosnak és bájosnak a kis szabadidő-autót. Külseje személyre szabható, a kipróbált GS Line kivitel esetében nemcsak a tető, hanem a motorháztető, sőt a piros oldalsó csíkot kivéve a díszbetétek is feketék. A harmadik felszereltségi szint 895 000 Ft-tal kerül többe az alapmodellnél, és az utastérben is a külső stílus volt az irányadó, a kellőképpen sportos körítést alumíniumpedálok és Sport üzemmód fokozzák. Bár a 6 199 000 Ft-tól konfigurálható, 100 lóerős alapmodell is turbós, mi az 1,2 literes, háromhengeres benzines erősebbik, 130 lóerős kivitelét (360 000 Ft) vezettük, a szintén feláras, nyolcfokozatú automatikus váltóval (600 000 Ft).

A megegyező lökettérfogat és teljesítmény ellenére az Astra háromhengeres motorja GM-, a Mokkáé PSA-fejlesztés

Utóbbi igényes, bár kissé helypazarló elektronikus kapcsolót kapott, az irányváltás sebessége egyértelműen gyorsabb, mint Citroënek és Peugeot-k esetében. A jól ismert motort nem érezzük erőgépnek, de ezzel a konfigurációval már városban, országúton és autópályán is jó tempóban autózhatunk, nem zavar majd a morgós motorhang formájában, alig észrevehetően hallható orgánuma, és ha a hétköznapi beállítást választjuk, mindig a lehető legalacsonyabb fordulaton járhatunk vele. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy országúton például 2000-es fordulaton „pihen” a motor, ami miatt úgy tűnik, mintha komótosan szedné a lábát, pedig az esetek többségében többet jelez a digitális műszer annál, amit a sebességérzet alapján feltételezünk. Ezen segít a Sport mód kapcsolója, ugyanis annyival emeli a fordulatszámot, hogy mérgesebbnek tűnjön a Mokka, a fogyasztás szempontjából azonban mindez nem szerencsés.

A csomagtartó dupla fenekű, ülésdöntéssel bővíthető. Elektronikus kilincse a a rendszámhoz került

Ha előzéshez vagy tempósabb haladáshoz plusz erőre van szükségünk, a váltófülekkel manuálisan is kapcsolgathatunk, kis tömegének köszönhetően hamar felgyorsul az agilisan viselkedő Opel. Futóműve kényelmes hangolású, szépen kirugózza a göröngyöket és hullámokat, bár a 18 colos felnik hajlamosak rázósan reagálni az úthibákra. Vezetési élmény tekintetében sokkal közelebb áll a klasszikus kisautókhoz, mint az elődje, hiszen nem csak könnyebb, laposabb és rövidebb is nála, ami a hátsó helykínálattól eltekintve a javára válik.

Már az alapmodell is LED-es lámpákkal, 16 colos könnyűfém felnikkel, légkondicionálóval és digitális műszerfallal készül

Opel Mokka 1.2 Turbo AT8
Összlökettérfogat: 1199 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 230 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4151/1791/1534 mm
Tengelytáv: 2557 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1548/1548 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1295/445 kg
Csomagtér: 350-1105 l
Üzemanyagtank: 44 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,2 s
Max. sebesség: 200 km/h
Átlagfogyasztás (WLTP): 5,9-6,0 l/100 km
CO2-kibocsátás (WLTP): 111-113 g/km
A modell alapára: 6 199 000 Ft (1.2 Turbo, 100 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 159 000 Ft