Kevés autómárka büszkélkedhet olyan hibátlan pedigrével, mint a Porsche, hiszen csaknem 75 éves története során csupa kiváló modellt dobott piacra, és bármilyen irányba indult el az aktuális trendet követve, mindig képes volt megkülönböztetni magát a riválisaitól. A legújabb típusokat felvonultató élményvezetésen is meggyőződhettünk róla, hogy műfajtól függetlenül képesek maradandót alkotni. Bár minden autót csak rövidebb szakaszokon vezethettünk, az a néhány tempós kanyar is elég volt, hogy a célközönség szemével lássuk a Porschékat!

Az indítógomb hagyományosan a kormánytól balra található, stílusos a felirat betűtípusa

Taycan Turbo S Cross Turismo
Tudjuk, hogy a márka kitartóan dolgozik a szintetikus üzemanyag sikeréért, hogy ne kelljen lemondania a belső égésű motorok gyártásáról, ettől függetlenül Stuttgartban is láttak kellő fantáziát az akkumulátoros-elektromos hajtásban, és megmutatták, hogyan képzelik el saját villanyautójukat. Az eredmény a márka hagyományaihoz méltó, minden tekintetben csúcsot jelentő sportlimuzin lett, amely azóta Turismo, vagyis kombi karosszériával is választható. A szabadidő-autók kedvelői ráadásként Cross kivitelben is megrendelhetik, ami a csúcsmodell bemutató színében, a Mamba zöld metálban stílusát tekintve a cég bármelyik hagyományos sportautójával felveszi a versenyt. Ami a teljesítményt illeti, a 2320 kg-os saját tömeg dacára a legtöbb testvérén túlmutat, 761 lóerővel és 1050 Nm nyomatékkal csodákra képes, persze ahhoz, hogy a 2,9 másodperces 0-100 km/órás gyorsuláson kívül a vezethetősége is méltón tükrözze a Porschétól megszokott nívót, szükség volt a kivételes mérnöki tudásra. Izgalmas hangélménnyel persze a 191 000 eurós (kb. 77 millió Ft) változat sem szolgálhat, ez itt a progresszív rajongók játékszere.

A Turbo GT hátsó légterelőjének oldalsó elemei karbonból készülnek. Lehet, hogy magasan ülünk, de az utastér akár egy versenyautóé is lehetne

Cayenne Turbo GT
A fizika megcáfolásában a szerteágazó fejlesztésekhez szükséges anyagi hátteret garantáló Cayenne csúcsváltozata is szép eredményeket tud felmutatni. A legfrissebb fejlesztés kiváló bizonyíték arra, hogy a Porschénál már csak azt kell eldöntenie a leendő ügyfélnek, hogy az 58 mm híján 5 méter hosszú és 5 kg híján 2,3 tonnás szabadidő-autó tudása mennyire álljon közel a sportmodellekéhez. A 205 000 eurós (kb. 83 millió Ft) alapáron kínált Turbo GT – orrában a márka legerősebb V8-as biturbó motorjával – a skála túlsó végén áll. Úgy hoztak ki 640 lóerőt és 850 Nm nyomatékot a 4,0 literes blokkból, hogy a főtengelytől a dugattyúkon át a befecskendezésig, beleértve a turbófeltöltőt is szinte mindent módosítottak a munka során. A 3,3 másodperces 0-100-as sprint és a 300 km/órás végsebesség is csak segít számokban kifejezni a tudását. A lehengerlő hanghatás, a kategóriában egyedülálló kezelhetőség, illetve a klasszikus belső kialakításból származó hangulat biztosan elcsavarja a műszaki csemegék iránt lelkesedők fejét.

2019-től forgalmazza a Porsche az aktuális, 992-es gyári kódot viselő 911-est, a GTS kivitel 2021-ben jelent meg. A múltat és a jelent egyformán képviseli a legikonikusabb Porsche

911 Carrera 4 GTS PDK
Volt idő, amikor megpróbálták leváltani, de a 911-esre valószínűleg mindig talál majd vevőt a márka, ugyanis az eltelt közel 60 év alatt neve, sziluettje és farmotorja is egybeforrt a mesés emblémával. Nem számít, hogy hányszor tervezik újra az első vonalaktól kezdve, ez a fazon örökérvényű, igazi legenda, hamisítatlan klasszikus. Hogy érezzük mindazt, amit képvisel ez a háromjegyű szám, elég csak a közelében lenni, szemügyre venni apró részleteit, figyelni a tervezők lelkesedésének nyomait és meglátni benne a rendkívülit. Az alapformán és a finom megoldásokon kívül az általános minősége is figyelemre méltó! Benne ülve azonnal részesei leszünk a hagyománynak, a 154 000 eurótól (kb. 62 millió Ft) konfigurálható összkerekes GTS kivitel azoknak szól, akik az arany középútra vágynak, nem az autóversenyző, inkább a gyermeki énjük szemével választják ki álomautójukat. Masszív felépítése miatt nem meglepő az 1,6 tonnás tömege, miközben a gyorsulása a hátunk mögül szóló, 480 lóerős, 6 hengeres biturbó boxerrel nem több 3,3 másodpercnél. Lassan és gyorsan vezetni is lélekemelő.

Ízig-vérig Porsche a 718 Boxster, amely négyhengeresként is kiváló sportautó volt, mégis örömteli, hogy visszatért a hathengeres boxermotor

718 Boxster GTS 4.0 PDK
Aki nem a legikonikusabb Porschét, hanem a márka legjobb sportautóját keresi, annak nem a 911-es, hanem a középmotoros 718 Boxster/Cayman páros a legjobb választás! Ráadásul sokkal kedvezőbb áron hozzájuk lehet jutni, a Cayman alapkivitele 60 000 euró (kb. 24 millió Ft) alatt hazavihető, míg a kínálatba visszatérő, 4,0 literes, 6 hengeres, szívó boxerre büszke roadster, a Boxster GTS 4.0 88 000 eurótól (kb. 35 millió Ft) áll rendelkezésre. A 300 helyett 400 lóerő és a 380 helyett 430 Nm nyomaték jelentős különbség, még akkor is, ha ez esetben csak egy 1510 kg tömegű karosszériát kell mozgatni. Nem vitás, hogy a 4,0 másodperces 0-100-as sprint és a 288 km/órás végsebesség is fontos tényező, ezt az autót mégis a kiegyensúlyozottsága, a játékossága és persze a szívhez szóló hangja adja el a műfaj kedvelőinek. Nekik még versenypálya sem kell ahhoz, hogy alaposan kihasználják a tudását, elég, ha kinyitják a vászontetőt, és élvezik a kompromisszummentes vezetést…