A Choren Industries GmbH a világ első olyan vállalkozása, amely újrahasznosításból származó szintetikus üzemanyagot állít elő, s miután megalkották, és ipari szintre fejlesztették az előállítási technológiákat, értékes partner lett a Volkswagen számára 2002 szeptembere óta.

Az alternatív üzemanyagok fejlesztésében résztvevő másik fontos partner a Shell. Ez év júniusában az idei Ferdinand Porsche-díjat (amely a világ egyik legrangosabb pénzdíjjal járó autóipari-technológiai díja) Dr. Wolfgang Warnecke (Shell) és Dr. Wolfgang Steiger (Volkswagen) vehette át, egy természetes gázból (GTL = gáz cseppfolyósítása) és biomasszából (BTL = biomassza cseppfolyósítása) álló üzemanyag létrehozásáért.

Az ilyen fajta szintetikus üzemanyagok nem csak új energiaforrások használatát teszik lehetővé – így mérsékelve a kőolajtól való függést – hanem az égés során alacsonyabb károsanyag-kibocsátást produkálnak.

Ezek a fontos fejlesztési lépések arra irányulnak, hogy további elsődleges energiaforrásokkal elégítsék ki az üzemanyag iránti növekvő keresletet. A GTL generáció első fejlődési fokát jelentő, természetes gázon alapuló elsődleges energiát szintén szintetikus üzemanyagként tartják számon.

Ezek biomasszából kinyert, bioenergiaforrások is egyben, amelyeket BTL vagy SunFuel® előállítására használnak. Ezek a fejlesztések a jövőben kibővíthetik az alternatív üzemanyagok palettáját, ilyen a természetes gázmezők felhasználása üzemanyag előállítására, amely eddig vagy nem volt hatékony, vagy egyáltalán nem alkalmazták. Az eljárás segítségével a szén is felhasználható (CTL = a szén cseppfolyósítása) üzemanyag előállítására.Ezek valóban lenyűgöző kilátásokat jelenthetnek a világ nagy része, így Kína számára is.

Ugyanez igaz a biogenetikai koncepcióra, amely számos nyersanyag felhasználását egyesíti, cseppfolyós üzemanyagok előállításának céljából.

Ezeknek a (tervezett) üzemanyagoknak a páratlan tisztasága tiszta vegyítési tulajdonságokat eredményez, ráadásul károsanyag-kibocsátása is kedvezőbb (feltehetően minimum 50 százalékkal kevesebb). A BTL üzemanyagok zárt széndioxid lánca emellett további jelentős előnyöket is biztosít, mióta a gyárak megkötik a motor égése során keletkező széndioxidot biomassza formájában. Az ehhez az eljáráshoz szükséges energia többségét a napenergiából nyerik.

A fejlődés meggyorsításának és a szintetikus üzemanyagok minél szélesebb körű felhasználásának érdekében a Choren és a Shell a jövőben még szorosabbra fűzi együttműködését. A

Volkswagen támogatja e törekvést, mivel ez meggyorsítja a BTL üzemanyagok alkalmazását. A szintetikus bioüzemanyagok mielőbbi hozzáférhetősége fontos eleme a Volkswagen jövő-orientált üzemanyag stratégiájának.

A Volkswagen SunFuel-t® fog használni termelőüzemeiben a futószalagról éppen csak legördült dízel autóik első gyári tankolásához, amint a gyártási eljárás létrejön és a szintetikus bioüzemanyag megfelelő minőségben és elegendő mennyiségben hozzáférhetővé válik.