A Renault orosz forgalmazója mindenképpen be akarja bizonyítani a helyi vásárlóknak, hogy az autói nemcsak divatos megjelenésűek, de bizony a helyi viszonyokat is elviselik. Ezért egy hétnapos expedíciót szervezett Szibériába a tél közepén, amelyen Renault Kaptur (nem keverendő a nálunk forgalmazott Captur-rel – úgy néz ki, de a Duster technikáját használja) és Renault Arkana szabadidő-autók vettek részt, mindkettőben az 1,3 literes 150 lóerős turbómotor dolgozott X-Tronic fokozatmentes automatikus váltóval. A kísérőautó egy Renault Duster volt.

A „Great Northern Adventure” névre keresztelt túra során mintegy 2700 km-t tettek meg az autók a Jakutszk – Khandyga – Ojmjakon – Tomtor – Ust-Nera – Kadykchan – Susuman – Magadan útvonalon. A hőmérséklet az enyhe napokon -37°C volt, a leghidegebben -58°C-ot mértek, és meglátogatták az ojmjakoni meteorológiai állomást, ami bolygónk egyik leghidegebb pontja.

Az oroszországi modelleknél elérhető távoli indítást lehetővé tevő Renault Start funkciónak van egy olyan pontja, hogy -20°C-os külső hőmérsékletnél időről-időre beindítja és temperálja magát az autó, így egyszer se volt gond a beindulással. Az egyik Arkanánál azért kipróbálták, hogy deaktiválták ezt a funkciót, és az autó gond nélkül beindult 8 óra elteltével – mindezt -52°C-os hőmérséklet mellett!

Az autókon minimális módosításokat végeztek, ponyvával takarták le a hűtőrácsot, hogy ne menjen hideg levegő a hűtőkre, illetve a Castrol Oroszország jóvoltából a Renault által -30°C alatti hőmérsékletekre ajánlott Castrol EDGE 0W-40 RN 17 RSA motorolajra cserélték le a gyári töltetet. A túrán résztvevő sofőrök életét az ülés- és kormányfűtés mellett az utastér hőmérsékletét gyorsan emelő elektromos fűtőszál is megkönnyítette.