Az észak-amerikai forgalmazó szerint a japán mérnökök túl sok kompromisszumot kötöttek az új Mazda MX-5-ös fejlesztése során, ezért a SEMA tuningshow-n két olyan autót is bemutat, amely egy, illetve két lépéssel tovább ment: az MX-5 Spydernél elhagyták a tetőmechanikát, az MX-5 Speedsternél pedig egyenesen megskalpolták a karosszériát.

Noha a sajtóanyagban arról beszélnek, hogy még tovább csökkentették az autó tömegét, ez a kijelentés az MX-5 Spyder esetén nem állja meg a helyét. Ennél ugyan megszabadultak a tetőmechanikától, és egy szükség szerint sátorponyvaszerűen rögzíthető vászondarab védi az időjárás viszontagságaitól az utasokat, de annyi tuningcuccot pakoltak bele az autóba, hogy az végül 1043 kg-ot nyom a mérlegen – a sorozatgyártású, 2,0 literes MX-5 1015 kg tömegű -, karbon légterelőket, 17 colos könnyűfém felniket, Brembo fékrendszert, bőr kárpitozást és állítható rugóstagokat említenek extra felszerelésként.

A Mazda MX-5 Speedsternél már foganatja is a tömegcsökkentési szándéknak, hiszen ennél 943 kg a saját tömeg, igaz ezért megszabadultak a tetőtől és a szélvédőtől is. Ennél az autónál csak 16 colosak a felnik, de itt is ugyanaz az elöl négydugattyús nyergekkel dolgozó Brembo fékrendszert használják, az állítható felfüggesztés a K&W terméke – 30 mm-rel csavarták lejjebb a karosszériát -, spéci karbon kagylóüléseket használnak. Egyik autónál se nyúltak se a 2,0 literes motorhoz, se az erőátvitelhez.

A Mazda azért készítette el ezt a két átépítést, hogy megmutassák az új fejlesztésű roadsterrel még csak ismerkedő tuningcégeknek, úgy is jelentős tartalékok vannak még az autóban, hogy az átépítés során hűek maradnak az eredeti – jinbai ittai, azaz ló és lovasa – szellemiséghez. Valósznűleg azért van szükség erre az iránymutatásra, mert a nagy kompressziójú Skyactiv négyhengeresre nem lehet egyszerűen turbót csavarozni, és egyelőre a tuningolók nem tudják, mi tévők legyenek.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!