Ideje lesz megjegyezni a Stancekraft nevet, mert az a gyanúnk, hogy ezek a fiúk még meg fognak lepni minket pár elemi erejű kreációval az elkövetkező években. Az önszerveződő csapat igazi autórajongókból áll, akiknek benzingőzben ázik az agyuk. Bár a kocsi csapatmunka, alapvetően Tóth Peti és Barna Krisztián vállalta magára a kreáció bemutatását. Történetük alapján már két éve kifigyelték az elárvult Škodát, idős tulajdonosai már lemondtak a vezetésről, azonban az autóról még nem tudtak: túl sok érzelem fűzte őket a veterán korú farmotoroshoz. Végül idén januárban beadták a derekukat a legények unszolásának, akik megígérték, hogy nem kőművesautóként fogja végezni a szebb napokat látott Škoda.

Az utastér versenysportos kinézetet kapott, s még porraloltó is van. Fotó: Tóth László Rudolf

Kihámozták a gazból az autót, majd a műhelyben elkezdtek ötletelni, mi legyen vele. Végül a rat-gondolat győzött, de abban megállapodtak, hogy igyekeznek stíluseredetiben nyomni. Úgy döntöttek, belül legyen teljesen felújítva, kívül pedig maradjon a patina. Annyira, hogy meghagyják a kocsira az évek alatt rárakódott mohát és koszt. Elsőként kimosták, mert még patkányürülék is volt az utasterében. Minden kárpitot kipakoltak, majd belül fertőtlenítették a járművet. Másnap csoda várta őket, a kocsit lepő száraz moha kizöldült a vízpárától! Az utasteret belül újrafújták, beépítettek egy bukócsövet, háromküllős sportkormányt és két Porsche ülést (995 GT3), amelyet Peti gyűjtött még egy Corrado-projekthez. De a versenysportos hangulatot támogatják az OMP-övek és az átbeszélő is.

Kívül leszerelték a feleslegesnek ítélt dolgokat, és módosítottak néhány fontosnak ítélt részletet. Például lemásolták a Lamborghini Aventador első „hókotróját”, csak itt lemezből mívelve és rozsdásítva. Az „alian style” elképzelés részeként a hátfalat látványosan perforálták. A szélvédőre a csapatfeliratot egy sablon felragasztásával oldották meg, de nem festéket fújtak fel, hanem flex csiszolószikrákkal borították be, a kis, forró fémdarabok pedig beégtek az üvegbe. Már csak egy kis víz kellett és ott is lett a valódi rozsda. Jöhetett a szerelési munka. Egyértelmű volt, hogy iszonyú negatív kerékdőlésre és padlóig ültetésre van szükség a sikerhez. A hátsó tengelyen vágták a rugókat, gátlót be sem tettek, nem volt olyan rövid példány a műhelyben. Az első tengelyen is vágott rugók szolgálnak, mégpedig egy Merciből. Így fix az orrmagaság, semmi nem mozdítja meg – persze az autó eleve showcar-nak épült, utcán nem használják.

Bukócső is került az újrafényezett belsőbe

A műre többrészes Gotti kerekek felszerelésével tették fel a koronát, előre 9×15, hátra 10×15 colos darabok kerültek. Ezután már csak néhány finomításra volt szükség, mint a csapatfeliratos szúrófények felszerelése, vagy a hátsó „nelásskirács”. Ez utóbbit égre-földre kerestek, de nem leltek, csak törötteket, meg horror áron kínáltakat: hiába, nagy üzlet lett a seftelők világában a retró. Egy vidéki csavargás során azonban kis boltban járva, csak úgy „hátha” alapon megkérdezték a tulajdonost, nincs-e neki farmotoros Škoda hátsó szélvédőjére való árnyékoló rács. S láss csodát, a bácsi hátrament a raktárba, zörgött-turkált egy kicsit, majd előjött egy vadonatúj darabbal, amit korabeli áron, 1700 Ft-ért odaadott a srácoknak!!!

Gégemetszés után


Szétszedték a motort, precízen felújították, sőt, egy kicsit tuningoltak is rajta. Faragtak a karburátoron is, most egyszerre nyit a két torok, hadd ömöljön a benzin a szívócsőbe. Ez így is történik, erre utaltunk a bevezetőben, hogy bizony jobb befogni az ember orrát, ha jár a motor, mert a túldúsítás elég erős. A kipufogó is átalakult, egy bandázsolt Yamaha dob szolgál az autón. Hangulatosan dörcög így az öreg Škoda. Persze lehet, hogy a kocsi egykori tulajdonosai nem pont ilyen felújításra gondoltak, de az biztos, hogy autójuk így sokkal ismertebb lett, mintha veteránként támasztották volna fel.

Bandázsolt kipufogó, perforált hátfalárnyékoló, rács és beszédes kérdés az ablakon…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!