A fehér Fiat Grande Punto testvérek között cserélt gazdát 2007-ben. Lakatos Arnold a bátyjától vette át a kocsit, ami akkor sem volt mentes a tuningtól, sőt! Kétszínű, piros-fehér karosszériával, szárnyasajtókkal és jó pár dísszel vadított az utakon. A tuning a tulajdonoscsere után aztán újabb szintre lépett.

Az utastérben a külső mintázat köszön vissza Az utastérben a külső mintázat köszön vissza

Arnold előbb újra tiszta fehérre fényeztette az autót. Több jellegzetességét leszerelte, így a szárnyasajtókat is. Ő más stílus felé terelgette a kocsit. Elkezdte megtisztítani a Puntót a tuningvilágban feleslegesnek tekintett sallangoktól. Így szépen eltűntek a karosszériáról a zárak, a zárfészkek, a jelölések és az oldalindexek, de leszerelték a lökhárítókat is, majd átalakították azokat. Az irányzat az abszolút tisztítás, tehát nincs helye semminek, ami kiáll vagy bemélyed. A motorháztetőt is morcosították, felszereltek új küszöbidomokat, meghagyták a hátsó gyári szárnyat, s mindent egybedolgoztak a kasztnival, tehát nincsenek illesztési hézagok.

Egyedi design, szolid dízeltuning és óriáskerekek!

Amikor a kasztnimunka véget ért, jöhetett a fényezés, majd az airbrush felfestése. Ez utóbbi Kecskeméten készült, nagyon szép, alapos munka, sehol nem ismétlődik, az autó minden szemszögből más és más mintákat mutat a szemlélő felé. Mivel a színösszeállításban az arany is szerepet kapott, a hátsó diffúzort és a tükörházakat aranykarbonnal vonták be. Ez nem fólia, igazi karbonszövetet dolgoztak rá a felületekre. Igen mutatós, fólia csak az ablakokra került. Az utastér is módosult, a külső stílusában festették, sok a fehérre fényezett, illetve airbrushsal ellátott felület. Az A-oszlopra beszereltek két kiegészítő műszert, egy turbónyomás és egy feszültségmérőt. A jobb hangulatról egy Pioneer high-end fejegység gondoskodik. Arnold ezeken felül még több részleten is változtatott, így a hátsó lámpák LED-esek, az elsők nappali fénnyel ellátottak. Érdekesség, hogy a rendszámtartók mágnesesek, így a tuningkiállításokon könnyen leszedhetők. Bizony, ez is egy szempont!

Különleges megoldás a tükrökön és a diffúzoron a spéci aranykarbon bevonat. Nem fólia! Különleges megoldás a tükrökön és a diffúzoron a spéci aranykarbon bevonat. Nem fólia!

Az autó egyébként meglehetősen békésen motorizált, ugyanis a takarékos, 1,3 literes kis turbódízel dolgozik az orrában. Ennek a motornak a fogyasztása a legnagyobb előnye, de lehet tenni azért, hogy ne csak ezért viselje el az ember. Elég jó chiptuningokat dolgoztak már ki hozzá, egy ilyet kapott ez az autó is, melynek révén a teljesítménye 75-ről 90 lóerőre nőtt, s megemelkedett az alacsony fordulaton nyújtott nyomaték mértéke is. Emellett beszereltek még egy HKS lefúvószelepet, hadd szuszogjon, valamint átalakították a kipufogórendszert. A régiből csak a katalizátor maradt, 50 mm átmérőjű csőből szabták az új rendszert, dobok nélkül.

Tuningautó nem maradhat ültetés nélkül. Weitec rugókat szereltek be, amelyekkel 40 mm-rel ereszkedett lejjebb a kasztni. Felnicsere is volt, méghozzá nem is akármilyen. Lexani Mystic került a kocsira 8,5×20 (!) col méretben, 225/30 R20-as gumikkal. A felnik további különlegessége, hogy Fiat gyári lyukkörrel és furatszámmal készültek, tehát mindenféle osztókör-módosító tárcsa nélkül, egyszerűen felcsavarozhatók az autóra.

Az airbrush minta eltérő a kocsi oldalain, így változatos képet mutat az autó Az airbrush minta eltérő a kocsi oldalain, így változatos képet mutat az autó

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!