Néhány nappal ezelőtt már napvilágot láttak az első fényképek és információk a BMW M3 CS-ről, a bajorok sportszedánjának fokozott tudású változatáról. Ennél a versenyautó-változattal szerzett tapasztalatokat és műszaki megoldásokat felhasználva fokozták a teljesítményt, kezdve a 3,0 literes soros 6 henger biturbó teljesítményének növelésétől a tömeg csökkentéséig. Karbonból készülnek a légterelők, a motorháztető, az első kagylóülések váza, összesen mintegy 20 kg-ot spórolnak az M3 Competition xDrive-hoz képest, a toronymerevítők javítják a karosszéria csavarodási merevségét.

Különösen merev a motorblokk, amelyet az extrém magas égési nyomás tartós elviselésére is felkészítettek, a hengerfuratok felületére felvitt vas tartalmú felületkezelés csökkenti a belső súrlódást, könnyű és így jobb gázreakciót eredményez a kovácsolt főtengely. A hengerfej-öntvény 3D-nyomatatással készül, így azon belül optimális a hűtőfolyadék-csatornák vezetése, hagyományos öntési eljárással ez nem kivitelezhető. A hűtőrendszerhez hasonlóan a kenési rendszert is felkészítették a versenypályán fellépő, extrém igénybevételre. A maximális töltőnyomást 1,7 bar-ról 2,1 bar-ra növelték, és átprogramozták a motorvezérlőt is, így a 2993 köbcentis erőforrás teljesítménye 550 lóerő (6250/perc), maximális nyomatéka 650 Nm (2750-5950/perc) – 98-as oktánszámú benzinnel –, a leszabályozási fordulat 7200/perc.

Mereven rögzítik a soros 6 hengerest és a váltót a karosszériához, így minimalizálják a hajtáslánc oldalirányú dőlését, de több vibráció jut el az utasokhoz – ezt az élmény növeléseként könyvelik el –, amihez hozzájárul még a dupla kipufogórendszer a pillangószelepeivel és a titánium hátsó dobokkal. Igazán akkor lesz hangos a rendszer, ha a SPORT vagy SPORT+ üzemmódokban, az M Setup beállításokban a megfelelő rubrikát választja a sofőr.

A 8 fokozatú váltót a kormányra szerelt karbon fülekkel is lehet vezérelni, az xDrive összkerékhajtásnál a többtárcsás tengelykapcsolót használó osztómű olajellátását módosították, hogy az versenypályán is optimálisan működjön. Az alap 4WD beállítás mellett a hátsókerék-hangsúlyos 4WD Sport is választható, alapfelszerelés a vezérelt zárású hátsó aktív M differenciálmű. A menetstabilizáló kikapcsolása után választható a 2WD, azaz hátsókerékhajtás üzemmód, ilyenkor teljes egészében a sofőr tudására van bízva az autó épsége. A kiindulási alapot jelentő M3 Competition változathoz képest a futóműben módosítják a kerékdőlést, a szilenteket, a lengéscsillapítókat, a kiegészítő rugókat, a kanyarstabilizátorokat, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást, a menetstabilizálót, az elektronikus kormányszervot és a fékrendszert is áthangolják.

A BMW M3 CS-nek mindössze 3,4 másodpercre van szüksége a 100 km/órás tempó eléréséhez, és 11,1 másodperc után már 200 km/h-val száguld, alapfelszerelés az M Driver’s Package, így 302 km/óra az elektronikusan korlátozott végsebesség. Alapáron nagy teljesítményű acél fékeket kap az autó, opciós a karbon-kerámia fékrendszer, a kovácsolt alufelnik elöl 19 (275/35) hátul 20 (285/30) colosak, szériában fél-slick abroncsokat szerelnek rájuk, felár nélküli opcióként választható a nagy teljesítményű utcai abroncs. Csak az M3 CS-hez választható selymesfényű nem metál fehér szín is, ezenkívül fekete, zöld és szürke kérhető, a motorháztető és a tető fekete részeit egyszerűen nem fényezik le, azok a látható karbon lemezek.