Ezek az ülések nem a kényelemről szólnak, és a beszállás sem egyszerű. Fotó: Jan-Hendrik Simon

A szóban forgó békazöld VW Polo kabalafigurája Breki, akivel a kocsi részéről csak a szín a hasonlóság. De az telitalálat a vitális kis autónak, a feltűnő színt is a kocsi tulajdonosa, Sebastian Genilke választotta, miként az egész koncepciót ő álmodta meg. Az 1986-os gyártású autó amúgy sem volt elveszett gyermek a kategóriájában, ugyanis abból a korszakból származik, amikor a VW éppen a G-feltöltőkkel kísérletezett. Ezek mechanikus hajtású spirálkompresszorok voltak, felszerelték őket a Polo GT 1,3 literes motorjára, amely így 116 lóerőt tudott, a Golf, valamint a Corrado 1,8 literes blokkján (ezekre nagyobb szállítókapacitásút) pedig így 170 lóerőt termelt – már amikor jól működött…

Ott mászik Breki, felfelé a bukócsövön

Szóval ez az autó az első szériás G40-esek közül került ki, már 1987-es modellévű gép. Lefáradtan érkezett a műhelybe, ahol darabokra szedték és teljesen kilakatolták a karosszériát a fényezés előtt. Nagyon kevés került vissza az eredeti holmikból, helyükre olyan dolgokat építettek be, ami normális autóban nincs Mivel Sebastian elképzelése egy versenyautó jellegű gép volt, bukókeret, kagylóülések és 4 pontos OMP övek is vannak a fedélzeten. A kárpitokból semmit sem tartottak meg, az ajtóburkolatokat karbonlapokkal pótolták. A műszerfal flokkolt, az előlapja szintén karbon, a vezetési pozíció is versenyszerű, padlón ülős, kormányra telepedős. A váltókart is hozzászabták, magas, ahogy egy versenygéphez illik.

Még az olajbetöltő sapka is karbonmintás

A kasztnizás közben volt idő a motor elvarázsolására. A recept eszméletlen: kevés az a 116 lóerő, növelni kell a töltőnyomást. A G-Ladernél maradva ezt a nagyobb csigával lehet megoldani, na de az már túlzás az 1,3-as blokkra. És mit találtak ki a németek? Az 1,5 literes dízelmotor blokkjával és főtengelyével, a G40-es motor hengerfejével és sallangjaival, valamint a G60-as motor kompresszorával építettek ütős erőforrást. Állításuk szerint a gép 210 lóerős, teljesen egyedi a szívó- és kipufogóoldallal, utóbbi Powersprint elemekből építkezik. A futómű sem gyári, H&R állítható szett került a Polo alá, a felnik pedig középcsavaros Volk Racing modellek, 165/50 R15-ös gumikkal. Jól is mutatnak, mint ahogy az egész autó, amelyre karbonból szabott DTM-tükröket szereltek, de szénszálhéjas a koptató, a tanksapka és a kerékjárati íveken a kőfelverődés-védők.

Az indexek szürkék, az ablaktörlő egykarú Bonrath, az akkumulátort az egykori csomagtartóba száműzték