Az “Adrenaline” szó ezúttal nem a vérpezsdítő menetteljesítményekre utal, mint a turbófeltöltésű, avagy V6-os motorokkal felvértezett Seat Leonok esetében, hanem igen kedvező árfekvésű sportcsomagot takar. Külsőleg csupán a teljesen fényezett lökhárítók és a 15 colos, Ronal stílusú könnyűfém keréktárcsák jelentenek különbséget. Ám a 4 030 000 forint értékű 1.6 16V Stella kivitelhez képest (a fontosabb alaptételek között említhető a távirányítású központi zár, az elektronikus indításgátló, az első elektromos ablakemelő, a mechnaikus klímaberendezés, a 8 hangszórós rádiómagnó, az ABS, valamint a vezető- és utasoldali légzsák) két oldallégzsákkal és a CD-játszós fejegységgel többet nyújt a speciális kivitel. Az utastér hangulatát sportülések, szürke cérnával varrott bőrkormány, bőr sebességváltó-szoknya, továbbá a középkonzol, a műszerkeret, a sebességváltógomb, illetve sebességváltókulissza-keret ezüstszínű díszítése teszik izgalmasabbá.

Csigavér!

Egyébiránt 1,6 literes, 105 lóerős motorjával a Seat Leon nem igazán lelkesíti a pilótát. Az autó hozza az elvárható menetteljesítményeket, ám a dinamikusabb haladáshoz pörgetni kell a 16 szelepes egységet. Ilyenkor viszont megjön a hangja, ami inkább nyers, mint sportos, és természetesen a fogyasztás emelkedésével is érdemes számolni.

Az ideális vezetési pozíció kialakítása gyorsan megy, mivel a kormány tengelyirányban és függőlegesen egyaránt állítható, s a feszes tömésű ülés magasságát is szabályozhatjuk. Nem érheti komoly kritika az ergonómiát sem, a műszerek jól leolvashatók, a kapcsolók és kezelőszervek elrendezése pedig logikus. Az ötfokozatú, manuális sebességváltó megvezetése pontos, csak kissé akadósan kapcsolható, hosszúra nyújtott áttételezése pedig a kényelmes autózást szolgálja. Az elöl MacPherson rendszerű, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések egészen jól elboldogulnak a hazai útviszonyok között, s biztonságosan alulkormányozott viselkedéssel ruházzák fel az ötajtós spanyolt. A négy darab tárcsafék is megfelelően végzi a dolgát, a pedál nyomáspontja könnyedén kitapintható, így precízen adagolhatjuk a fékerőt.

Kicsit nőtt

A racionálisabb gondolkodású vásárlók adrenalinszintjét a 244 ezer forintos árelőny emelheti meg, ugyanis a gazdagabb felszereltségű Stella Adrenaline változathoz éppen ennyivel olcsóbban juthatunk hozzá. A bolondnak is megéri, nemde?! Ráadásul a Seat Leon több mint négy esztendő elteltével is “szemrevaló teremtés”, s bár a belső tér helykínálata ma már csak átlagosnak mondható, azért négy utas és a csomagjaik viszonylag kényelmesen elférnek a kocsiban.