A GlobalNCAP nevű szervezet most Afrikára fordította a figyelmét, és az AA South Africa autóklubbal közösen elvégezte a kontinens első töréstesztjeit, amelyen öt autót vizsgáltak (Toyota Etios, Renault Sandero, Volkswagen Polo Vivo, Datsun Go+ és Chery QQ3), amelyek a dél-afrikai autópiac értékesítésének 65 %-át adják. Nem valami fényes ezek teljesítménye, de legalább van egy kiindulási pont végre, amely alapján a vásárlók tájékozódhatnak.

Olyan dolgokat kell kiemelni, hogy csak a Toyota és a Renault ad minden utasnak hárompontos biztonsági övet, illetve csak ezeknél volt Isofix rögzítési lehetőség gyermeküléseknek. A harmadik Volkswagennél már nincsenek övfeszítők, a Datsunnál már csak vezetőoldali légzsák van, az utolsó Cherynél egy sem, ráadásul utóbbinak az utascellája is összeroppant a 64 km/h-s sebességű ütközésnél.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!