Kínában bemutatták a helyi piacra szánt/helyi gyártású Ford Mondeót, amivel kapcsolatban a legnagyobb újdonság, hogy ezzel együtt bemutatkozott a legújabb EcoBoost erőforrás, az 1,5 literes, háromhengeres benzines turbómotor.

Ennek újdonsága, hogy míg az 1.0 EcoBoost Mondeo csak Európában lesz elérhető, addig az 1,5 literes, háromhengeres világszerte választható lesz – még az Egyesült Államokban is. Az új motor meglepő módon pontosan olyan erős, mint a jelenlegi erősebbik, 1,6 literes, négyhengeres EcoBoost, tehát 180 lóerő a csúcsteljesítménye, maximális nyomatéka 240 Nm 1500-4500/perc között – csak a kevesebb henger miatt sokkal olcsóbb az előállítása.

Ennek ellenére a Ford nem váltja a háromhengeressel a négyhengerest, az Egyesült Államokban például a 2,5 literes, szívó négyhengeres marad az alapmotor, az 1,5-ös EcoBoost automatikus váltóval, az 1,6-os EcoBoost pedig kézi váltóval lesz egymás mellett a középső teljesítményszinten, a csúcson a 2,0 literes EcoBoost marad. Egyelőre nem tudni, hogy alakul majd az új Ford Mondeo európai motorpalettája, de elképzelhető, hogy mifelénk nagyobb szerepe lesz az új, 1,5-ös háromhengeres EcoBoostnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!