Európában egyértelmű a választás, aki nagy teljesítményű és takarékos Audi A6-ost akar, az valamelyik TDI motorral vásárolja autóját. Azonban két igen fontos piacon, Észak-Amerikában és Kínában a gázolaj nem játszik jelentős szerepet, ezért az ottani elvárásoknak megfelelően készítettek benzin-elektromos hibridet is.

A lítium-ion akkumulátor és a 45 lóerős elektromotor miatt még a kedvező regadóval is 17,8 millió forint az alapár. Viszonyításként a 245 lóerős 3.0 TDI összkerékhajtással megfejelve is csak 15,5 millió, és még alacsonyabb is a szabványos fogyasztása, mint a hibridnek. Akit ez még nem riaszt el az Audi A6 hybrid beszerzésétől, az nem árt, ha felkészül arra, hogy lényegében le kell mondania a csomagtartóról. Az ülések mögé építették be a lítiumion akkumulátort, így nehézkesen lehet bővíteni a rakteret, aminek a mérete is csak 375 liter – normál esetben 530 literes.

A történésekről teljesítménymérő és állapotábra tájékoztat A történésekről teljesítménymérő és állapotábra tájékoztat

Autóként egyébként nem rossz választás az Audi A6 hibrid, hiszen még mindenféle trükkös futóműalkatrész nélkül is jól rugózik, jól fekszik az úton, az irányíthatóság pedig hajszálnyival jobb is azáltal, hogy a hátsó tengelyen több a súly, s ezáltal optimálisabb a tömegeloszlás. Kritika illeti azonban a nem túl jó tapadást, nagy gázadásos indulásnál nem tudja átvinni az erejét az útra a fronthajtású autó (talán az energiatakarékos abroncs adja fel a harcot a 480 Nm-rel?). Utóbbiba pedig gyakran belefutunk, mert a gázpedál karakterisztikája olyan, hogy sokáig alig reagál valamit, majd a végén hirtelen érzékenyebb lesz – ezzel is a takarékos autózásra próbálnak rávenni minket a mérnökök. Elektromos üzemmódban 100 km/óráig működik az A6 hybrid, így viszonylag gyakran lekapcsolja a 211 lóerős benzinmotort az elektronika. Sajnos az akkumulátor kapacitása legfeljebb átlagos, így olyan sokáig nem tarthat ez a fázis.

Néhány vaskos kábel mutatja az elektromos vezérlő hollétét Néhány vaskos kábel mutatja az elektromos vezérlő hollétét

Értem én, de hol itt a spórolás?

Tesztünk során jellemzően városi és elővárosi környezetben használtuk az Audi A6 hybridet, de még így is túlzás a tesztfogyasztás: a 8,8 literes érték messze meghaladja a gyári 6,2-es átlagot, és bizonyos mértékig megkérdőjelezi az egész hibridség értelmét. Ennyiből egy normál, motorleállítós A6 2.0 TFSI is elvan hasonló körülmények között, a szabványos átlaga csak 0,2 literrel magasabb a hibridnél – miközben több, mint 6,5 millióval olcsóbb.

Nincs sok értelme az ülésdöntésnek, a lépcső nagy, a hely kicsi Nincs sok értelme az ülésdöntésnek, a lépcső nagy, a hely kicsi

Tetszett
teljesítmény
jó vezethetőség
kényelmes rugózás
tágas utastér

Nem tetszett
kis méretű csomagtartó
induláskor nem túl jó tapadás
magas vételár
magas fogyasztás

Összegzés
Gazdasági szempontok alapján nincs értelme az A6 hybridnek: drágább és többet fogyaszt az azonos teljesítményű 3.0 TDI-nél. Környezetvédelmi megfontolásból sincs sok, hiszen egy 2.0 TDI (177 LE) CO2-kibocsátása jóval alacsonyabb. Mifelénk nehéz sorsa lesz tehát, de attól az USA-ban és Kínában még bejöhet.

Audi A6 hybrid
Benzinmotor
Összlökettérfogat: 1984 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 155 kW (211 LE) 4300-6000/min
Max. nyomaték: 350 Nm 1500-4200/min
Elektromotor
Max. teljesítmény: 33 kW (45 LE)
Max. forgatónyomaték: 211 Nm
Rendszerteljesítmény: 180 kW (245 LE)
Rendszernyomaték: 480 Nm

Hossz./szél./mag.: 4915/1874/1455 mm
Tengelytáv: 2912 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1845/475 kg
Csomagtér: 375 l
Üzemanyagtank: 73 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,5 s
Maximális sebesség: 240 km/h
Város/országút/vegyes: 6,2/6,2/6,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,87 l/100 km
CO2-kibocsátás: 145 g/km
Alapár (2.0 TFSI, 180 LE): 11 099 380 Ft
A tesztelt verzió ára: 17 789 960 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért