Bevallom, hogy a 3-as GT-vel kapcsolatban kicsit zavarban voltam, elkönyveltem magamban egy ötajtós 3-asnak és ennyi. Azonban az első találkozáskor rádöbbentem, hogy itt bizony többről van szó. Ez az autó nagy és kifejezetten tágas, hossza 4824 mm, tengelytávja 2920 mm, azaz közelebb áll az 5-ös, mint a 3-as családhoz! A praktikumban hasonló 3-as Touringhoz képest nagyjából félmillió a felára, miközben a trendi felsőkategóriás 5-ös GT-nél (20d motor esetén) 3,56 millióval kóstál kevesebbet! Mindezek tükrében nem kell nagy jóstehetség, hogy fényes karriert vizionáljak a GT-kivitelnek, ráadásul a tekintélyes kasztni alatt egy perfekt autó lapul.

Letisztult műszerfal, hibátlan kidolgozás. A sportautomatához a volán mögé épített váltófülek is járnak Letisztult műszerfal, hibátlan kidolgozás. A sportautomatához a volán mögé épített váltófülek is járnak

Praktikus kombinak is megjárja a 3-as GT

A 3-as GT (Gran Turismo) elöl főúri kényelemben részesít, a hely tágas, a berendezés abszolút prémiumnívójú, a kezelhetőség a számos funkció dacára relatíve egyszerű és logikus. Az iDrive forgókapcsolóval könnyedén lehet barangolni a központi menüben, a klíma finoman, félfokonként szabályozható, és még automata üzemmódban is állítható a befújás erőssége, anélkül, hogy azzal manuális üzemre váltanánk. Furcsa, hogy az első biztonsági övek magassága fix, ellenben a fejtámlák dőlésszöge és a combtámaszok hossza is személyre szabható – a sportülések felára 181 200 Ft. A Head Up kijelző (322 900 Ft) szélvédőre vetített képe éles, tartalma szabadon konfigurálható, akár a Professional navigátor (787 400 Ft) utasításai is megjeleníthetők rajta. Az ajtózseb, a kesztyűtartó, a váltókar előtti mélyedés és a könyöklő alatti rekesz is kellően nagy, az apróbb tárgyakat, palackot, telefont nem nagy kunszt elhelyezni.

A második sor az igazi meglepetés, itt egészen egyszerűen gigászi a lábtér, a 3-as kombihoz képest 70 mm a gyarapodás! A fejtér is bőséges, két felnőttnek igazán tágas a hátsó, de a háromfős üléspad a valóságban a magas kardánalagút miatt inkább csak elméleti lehetőség. Jó pont jár azért, hogy a hátsó utasoknak is jutott szellőzőrostély és hőfokszabályozó, valamint széles középső könyöklő. A csomagtér 520 literes, a fedél nyitását-zárását gyorsan dolgozó, széria elektromos mozgatás teszi könnyebbé. A támlák alapáron 40:20:40 arányban osztva hajthatók le, az ülésdöntést pedig a raktér oldalfalán elhelyezett karokkal is végre lehet hajtani.

Hátul bőséges a fej- és a lábtér. Felárasak a kényelmes sportülések Hátul bőséges a fej- és a lábtér. Felárasak a kényelmes sportülések

Dinamika és diszkrét fogyasztás

A tesztelt 320d GT orrában a 184 lóerős, 2,0 literes gázolajos dolgozik. A dízel orgánuma még üzemmeleg állapotban is nyers kissé, a motor beindításakor és leállításakor jól érezhetően megrázkódik a kasztni – egy 10 millió feletti BMW-nél ez bizony csalódás. Ezeket leszámítva azonban szinte csak dicsérni lehet: vaskos, 380 Nm-es nyomatéka minden forgalmi helyzetben kellő erőtartalékot és rugalmasságot szavatol, nyolcgangos sportautomata váltója (774 100 Ft) pedig példásan dolgozik. Akinek nem elég gyors a Comfort módban a váltási sebesség, válassza a Sport vagy a Sport+ üzemmódok valamelyikét – utóbbi esetén a tempomat nem használható. Aki a spórolásra játszik, aktiválja bátran a Driving Experience kapcsolóval az Eco Pro programot: az automata hajszállal alacsonyabb fordulaton vált magasabb fokozatba, a klímaszabályozás gazdaságos üzemre áll át, a gázpedál érzékenysége pedig tompább lesz. Hatásos ösztönző, hogy a sofőr előtti kijelzőn megjelenik a spórüzemben megtakarított üzemanyaggal megtehető „grátisz” hatótáv – okos húzás, ez előbb-utóbb a saját rekordunk megdöntésére fog buzdítani!

520-ról 1600 literre bővíthető a csomagtartó, alapáron 40:20:40 arányban oszthatók a második sor támlái 520-ról 1600 literre bővíthető a csomagtartó, alapáron 40:20:40 arányban oszthatók a második sor támlái

130 km/óránál 1950-es percenkénti fordulatszámon dolgozik a modern, kettős leömlésű turbódízel, mely a testes kasztni és a dinamika tükrében bagatell mennyiségű gázolajjal is beéri – a tesztfogyasztás 5,9 l/100 km volt. A kormányzás közvetlen, a tengelyek közötti súlyelosztás ideális (50:50%), a klasszikus BMW-értékeket tehát a 3-as GT is biztosítja. Kár, hogy a rugózás hangolását nem tolták el kissé a komfort irányába, akkor lenne ugyanis teljes a Gran Turismo-hatás. A 20d kivitel alaphangon 10,5 milliót kóstál, elérhető xDrive hajtással (+698 000 Ft) is, aki pedig beéri kevesebb lóerővel (18d, 143 LE), már 9,48 millióért hazaviheti a BMW új üdvöskéjét.

Van stílusa, az biztos. A 3-as GT sokkal menőbb, mint a szedán vagy a kombi kivitel Van stílusa, az biztos. A 3-as GT sokkal menőbb, mint a szedán vagy a kombi kivitel

TETSZETT
– elegáns fazon
– praktikum, tágas kabin
– erős, takarékos motor

NEM TETSZETT
– motorhang, rezonancia
– nyers rugózás

ÖSSZEGZÉS
A 3-as GT sikeresen ötvözi a stílusos kupék és a praktikus kombik legjobb tulajdonságait. Nem lepődnék meg azon sem, ha szép számmal hódítana el BMW-vevőket az egy számmal nagyobb 5-ös családtól. A 2,0 literes dízel ereje és alacsony fogyasztása elismerésre méltó, de járáskultúrája hagy némi kívánnivalót maga után.

BMW 320d GT sport aut.
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 135 kW (184 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 380 Nm 1750-2750/perc

Hossz./szél./mag.: 4824/1828/1508 mm
Tengelytáv: 2920 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1541/1586 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1575/570 kg
Csomagtér: 520/1600 l
Üzemanyagtank: 57 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,9 s
Maximális sebesség: 226 km/h
Város/országút/vegyes: 5,9/4,4/4,9-5,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 129-131 g/km
A modell alapára: 9 484 000 Ft (318d GT)
A tesztelt verzió ára: 11 336 100 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!