Az 1995-től 2001-ig gyártott Vectra B annak idején a vagányabb küllemű autók táborába tartozott, az utána piacra lépett Vectra C azonban unalomba és szürkeségbe fullasztotta az Opel középkategóriás műsorát. Mindezt most, az Insignai színre lépésének idején szükséges felemlegetni, hiszen ezzel együtt lesz igazán hatásos a legújabb rüsselsheimi reménység belépője.

Az Opelnél rájöttek, hogy ma már a középkategória prémiumszegmense alatt sem lehet szívdöglesztő design nélkül labdába rúgni, szinte már flottaszinten sem. Az Insignia kibújt hát a Vectra monoton bőréből, és az Omega piaci helyét is betömve vár a kuncsaftokra. Karrierjének megalapozott optimizmussal vághat neki, hiszen az általános nemzetközi visszhang és a mi véleményünk is egybecseng: úgy kellett ez a modell az Opelnek, mint a falat kenyér!

No comment, elsőre minden meggyőző

Lendületes vonalaival és sportos eleganciát tükröző stílusával az Insignia megnyerőnek hat. A vizuális élmény az utastérben is folytatódik, kifejezetten szép, bár kissé túljátszott a kifeszített szárnyra emlékeztető műszerpultpanel. A méreteket és a komfortot illetően hozza a középkategóriában (Citroen C5, Honda Accord, Ford Mondeo, Mazda6, Peugeot 407, Renault Laguna, Skoda Octavia, Toyota Avensis, VW Passat) elvárt nívót, bizonyos részleteiben pedig túl is mutat azon. Szellőző- és klímarendszere csendben és finoman működik, s ugyan középkonzoli kapcsolóból talán több van a kelleténél, a funciók elsajátítása gyorsan megy. A helykínálat dolgában nem nagyvonalú, de négy felnőtt igazán kényelmesen utazhat.

A nemzetközi menetpróbán a 130 lovas dízel és a 2,0 literes turbós benzines volt az útitársunk. Dacára annak, hogy a próbaszakaszok a Salzburg környéki hegyes-völgyes utakon kanyarogtak, mindkét erőforrás diszkrét fogyasztással hívta fel magára a figyelmet: a gázolajos komputere 6,8, míg a benzinesé 8,9 literes átlagot adott tudtunkra. A motorok nyomatékosak, tolakodó hang nélkül dolgoznak, s bár a nagyobb hatótáv miatt elvileg a dízel passzolna jobban az Insignia túrakocsis jellegéhez, benyomásaink alapján a benzines a harmonikusabb választás.

Árkérdésban nagyvonalú a bázisverzió

Persze, mindenre a vételár ad majd választ, ám az Insignia esetében egyelőre csak az 1,6-os alapváltozaté ismert. Mosolyra adhat okot azonban, hogy a 115 lovas benzines 5 550 000 forintos ára jóval kedvezőbb, mint az azonos motorizáltságú, de 10 lóerővel gyengébb Vectra kifutó, készleten lévő darabjaié. A korrekt összehasonlításhoz és a vásárlás mérlegeléséhez természetesen mindenkinek a rivális modellek ár- és felszereltségi listáját kell majd bújnia. Az Opel 2009 februárjában teszi majd közzé az Insignia egyéb motor-, kasztni- és csomagverzióinak árait, így vegytiszta képet mi is csak az első hazai átfogó teszt után kaphatunk.