Nem csak kedvelt ez a pálya, hanem a legismertebb is a Formula-1-es csapatok számára, hiszen a versenynaptár egyik másik helyszínén sincs annyira használatban a pálya, mint Katalunyában. Az istállók ugyanis a tél során és a futamok közötti szünetben a kellemes éghajlatú pályát választják tesztelésük színhelyéül.

A 4,627 km hosszú Circuit de Catalunyát a téli hónapok során jelentős mértékben újraaszfaltozták és ennek következményeként viszonylag sima aszfaltcsík keletkezett. Ennek ellenére a pálya ismert arról, hogy eléggé “eszi a gumikat”, így várhatóan a kemény és közepes összetételű abroncsokat veszik majd használatba a csapatok. Nedves és extrém nedves időjárási viszonyokra is készül a két nagy abroncsszállító.

A Ferrari a tavalyi gyenge szereplését követően nagyon megerősödött, így az idei szezonra Fernando Alonso-Michael Schumacher párharc alakult ki. Míg a Nürburgringen Michael Schumachernek állt a zászló, addig a hazai pálya előnyét élvező Fernando Alonso pályázik a hétvégi győzelemre. S ezzel nem csak ő van így, hiszen az eladott 130.000 jegy is azt mutatja, hogy telt házzal várja a hazai közönség kedvencének sikerét. Alonso diplomatikusan elmondta, hogy bár különleges érzés hazai pályán hazai szurkolók előtt versenyezni, ő mégis minden pályán a maximumot próbálja nyújtani.

“Mindig jól teljesítünk ezen a versenyen. Ez egy olyan pálya, amelyen jó aerodinamikára van szükség, s szerintem a Renault ebben jó. Az elmúlt három évben mindig dobogós helyen végzett a csapat. Németországban láttuk, hogy az autó versenyképes, de a Ferrari egy kicsit erősebb volt nálunk.Optimista vagyok a hétvégét illetően és remélem ez egy kicsit könnyebben fog menni, mint az előző!”

A Renault technikai támogatója az Elf is próbálja ebben segíteni a spanyol pilótát. A versenyen sok a hosszú egyenes és a gyors kanyar, ami próbára teszi a motorokat. Az Elf mérnökei azon dolgoztak, hogy javítsák az autók teljesítményét és megtartsák megbízhatóságukat. Így magas hőbírású és fizikális stabilitású, minimális levegőtartalmú és jó folyékonyságú üzemanyag formulát dolgoztak ki a hétvégére.

A Ferrari is készül arra, hogy tartósítsa kitűnő formáját, s ezúttal hazai terepen csapja le a dobogós helyezést Fernando Alonso kezéről. Miközben Alonso még a Nürburgringen használt motorjával áll majd rajthoz a katalán fővárosban, addig Michael Schumacher Ferrarijában egy új V8-as motor dobog majd. Imola után a nagy kérdés az volt, hogy vajon a Ferrari győzelme egyszeri volt, vagy tudnak a maranellóiak ismételni. A választ a Nürburgringen megkaptuk. Kérdés, hogy a Ferrari a hétvégén is hozza-e csúcsformáját.

“Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy a különböző pályák között különbségek vannak és hogy a többi csapat is fejlődhet közben. Ez is a sport része. Már nagyon várom a barcelonai futamot.” – nyilatkozta optimistán a hétszeres világbajnok.

Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán. A várhatóan változékony időjárás nagy meglepetéseket eredményezhet. A 66-körös Spanyol Nagydíj május 14.-én 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,627 km, a teljes versenytáv 305,256 km. A 2005-ös futamot Kimi Räikkönen (McLaren) nyerte meg. Ideje 1’27″16.830 volt. A körrekordot Giancarlo Fisichella (Renault) tartja 1’15″641-es időeredménnyel. A második helyezett Fernando Alonso (Renault) volt, míg a bronzérmes helyen a Toyotával versenyző Jarno Trulli ért célba.