Alonso az élről rajtolva 18 másodperces előnnyel ért célba Michael Schumacher előtt, míg a bronzérmes hely a másik Renault-pilótáé, Giancarlo Fisichelláé lett.

A hétvége két meghatározó csapata ezúttal is a Renault és a Ferrari volt, hiszen az első négy helyen felváltva találhatjuk e csapatok pilótáit. Igazából nem beszélhetünk párharcról a hétvégi verseny kapcsán, hiszen bár Michael Schumacher mindent megtett amit csak tudott, mégsem tudta utolérni a fiatal spanyol titánt. Miközben a második rajthelyről induló Giancarlo Fisichella a harmadik helyen ért célba, addig a másik ferraris Felipe Massa csak a negyedik lett.

A Renault mostani teljesítményével lehervasztotta a mosolyt a Ferrari arcáról, hiszen a francia csapat előnye ezzel 19 pontra nőtt a világbajnokságban.

“Ez egy érzelmekkel teli nap számomra, amelynek minden pillanatára emlékezni fogok. Az első nagyszerű dolog a Királlyal való utazás volt a pályán, majd a rajt és az első körök, mikor láttam milyen jól megy az autóm. Ezután jöttek a bokszbeállások és láttam amint a tömeg felugrik mikor Michael mögöttem jött ki a pályára, majd az utolsó körök következtek. Nagyon elérzékenyültem az autóban. S végül a levezető kör, ahol beszívtam a rajongók által teremtett csodálatos atmoszférát. Köszönöm mindenkinek a csapatban, egy újabb álom vált valóra.” – nyilatkozta elragadtatással a címvédő világbajnok, Fernando Alonso.

A két éllovas csapat mögött találhatjuk a többi bajnoki aspiránst, bár nekik még igencsak javítaniuk kell a teljesítményükön, ha idén labdába szeretnének rúgni a két világbajnok csapat mellett. A McLarentől többet vártak rajongói, hiszen miközben Kimi Räikkönen biztonsági autózással az ötödik helyen ért célba, addig Juan-Pablo Montoya még a verseny első negyedében kiesett. A kolumbiai pilóta kicsúszott autójával és fennakadt a rázókövön. Nem tudott visszatérni a versenybe.

A Honda sem a tőle szokott teljesítményt nyújtotta. Jenson Button a hatodik lett, miközben Rubens Barrichello már lekörözöttként lett hetedik. Az utolsó pont a BMW-Sauberé lett Nick Heidfeld révén, bár ő a Toyotának köszönheti ezt, amely ezüsttálcán kínálta fel ezt a helyezést. Az utolsó tizet Mark Webber (Williams) és Jarno Trulli (Toyota) zárja. A kölni csapat nem lehet elégedett teljesítményével, főleg mivel a 15. körben Jarno Trulli rázárta az ajtót csapattársára, akinek autójáról még az első szárnya is leszakadt.

Ralf Schumachernek ekkor be kellett mennie egy új szárnyért a bokszba, s ezzel elszállt minden esélye a pontszerzésre. Később aztán fel kellett adnia a versenyt, mivel oly súlyos mértékű volt autójának sérülése.

Érdekesség, hogy a Renault, amelyről az a hír járta az év elején, hogy Fernando Alonso távozásával otthagyja a Formula-1-et a többi csapattal egyetemben aláírta a Concorde Egyezményt 2008 utánra. Így bár Alonso nélkül, de marad a Formula-1-ben a francia csapat.

Spanyolország után az F1-es cirkusz felszedelőzködik és a versenynaptár legcsillogóbb, legimpozánsabb versenye felé veszi az irányt, Monte-Carlóba. Ez a szezon legfontosabb versenye, ahol az összes csapat meg akarja mutatni szponzorainak, hogy jó helyre fektették a pénzüket. Lesz ott minden: hírességek, szép nők, csillogás és persze Formula-1.