Az ADAC és a Warentest Alapítvány aktuális gyermekülés-tesztjében 31 eszközt vizsgált, ezek közül kettő bukott meg. A Chicco Oasys i-Size Bebecare a frontális töréstesztnél szerepelt le azáltal, hogy az övzár kiszakadt az ülésvázból, és a gyermeket helyettesítő próbabábu kirepült az ülésből. A Chicco-t rögtön a teszt elvégzése után értesítették, a gyártó idő közben már módosított üléseket szállít, arról nincs hír, mi van a korábban értékesített példányokkal. A másik bukás a Maxi-Cosi TobiFix ülésé, amelynek kárpitjában a TCPP lángolásgátló anyagot mértek túlzott koncentrációban.

Az ADAC vizsgálatában a törvényi előírásnál szigorúbb követelményeknek kell megfelelni, a 31 ülésből 27 végzett legalább kielégítő minősítéssel. A tesztgyőztes a Maxi-Cosi Jade + 3wayFix csecsemőhordozó lett kiemelkedő biztonságával, azonban 420 eurós árával a drágábbak közé tartozik és csak az első pár hónapban (70 cm-es testmagasságig) használható. Négy üléshez felár ellenében lehet kérni olyan rendszert, amely a gyermek autóban felejtésére figyelmeztet, a tesztelők szerint ezzel az a baj, hogy túlságosan is erre hagyatkoznak majd a szülők.

Egyre több az olyan ülés, amely csecsemőkortól egész sokáig használható, ezek jó vagy kielégítő eredménnyel végeztek, egyre gyakoribbak az olyan kétrészes ülések, ahol az Isofix-rögzítőhöz csatlakozó hordozóvázra a gyermek növekedésével párhuzamosan lehet egyre újabb felső részeket csatolni. Ennél azt kifogásolják az ADAC szakemberei, hogy hosszú évekre elkötelezi magát egy gyártó mellett a szülő. Egyre drágábbak lesznek a gyermekülések, az aktuális tesztben jellemzően 200 eurónál drágább ülések szerepelnek (a csúcs 500 euró felett van), de az is igaz, hogy volt két ülés 100 euró alatt árral (Nania Beone SP és Britax Römer Adventure), amelyek jó eredménnyel végeztek.
Részletes eredményeket a német nyelvű www.adac.de/kindersitztest weboldalon olvashatnak.