A Patriot Campers nevű ausztrál vállalkozás terep-utánfutók építésével kezdte pályafutását, ám ma már expedíciós terepjárókat is gyártanak. Ennél a munkájuknál kiindulási alapnak Toyotát választottak – épp csak nem azt a modellt, ami elsőként eszünkbe jutna, hanem a Land Cruiser 200 terepjárót, amiből a Supertourer csúcsmodelljük készül. A jó terepképességek mellé 4,5 literes V8-as dízelmotor (205 LE, 430 Nm) társul, a hajtásláncban szükség esetén felezővel, zárható első és hátsó differenciálművek jutnak szerephez. A karosszériának levágják a hátsó részét, oda moduláris tárolórendszer kerül, amelynek pontos tartalmát az ügyfelek kérésének megfelelően alakítják ki. Az eredeti Supertourer rendkívül népszerűnek bizonyult az overlanding táborán belül, elsősorban a megbízható Toyota technológiának köszönhetően. Amint azonban a tereptúrázás műfaja egyre szélesebb társadalmi rétegeket hódított meg, megszületett az igény egy fényűzőbb kidolgozású, kényelmesebb, ám a terepen ugyanolyan magabiztosan mozgó verzióra. A Patriot Campers csapata egy pillanatig sem hezitált: fogták a Land Cruiser 200-as szériát, és abból építették meg hiánypótló autójukat.

Ehhez persze előbb ki kellett alakítani a moduláris rekeszeket befogadó platót. Először levágták a karosszéria hátsó harmadát, és a C-oszlop mögött lezárták az utasteret. A 2×2 méteres rakfelületet 3,0 milliméter vastag, hajóipari minőségű alumíniumból marták ki. A plató formázott oldalfalai lenyithatók és eltávolíthatók, alattuk központi zárral reteszelhető tárolórekeszeket találunk. Az utastér felöli merevítő idomban kapott helyet a beépített víztartály, illetve az üzemanyagtartály töltőnyílása, valamint az éjszakai táborverést elősegítő, nagyteljesítményű LED-es platóvilágítás. Az erre a robusztus platformra erősíthető modulokat (amelyek a tárolórekesztől kezdve a fedélzeti áramfejlesztőn át a tábori konyháig a legkülönfélébb funkciókat látják el) szintén távirányítható központi zárral szerelték fel, így sem menet közben, sem parkoláskor nem kell aggódni tartalmuk biztonsága miatt. A platón a repülőgépiparban használatos lekötőszemek segítségével rögzíthetők a túrázás egyéb kellékei, a dobozok tetejére pedig speciális, sátorrá kinyitható tetőbox kerülhet.

A Patrior Campers „kulcsra kész” autót is árul, de az ügyfelek meglévő Land Cruiser modelljeinek átalakítására is vállalkoznak. Egy komplett Supertourer 200-as pickuppá történő átalakítása nagyságrendileg 80 ezer ausztrál dollárba, azaz 16,3 millió forintba kerül – ehhez jön még hozzá maga az autó, felszereltségi szinttől függően 90-130 ezer dollárért (18,3-26,4 millió forint). A fent részletezett plató beépítésén túl a munka magában foglalja az alváz 65 centiméteres nyújtását, az utastér átalakítását, a megengedett legnagyobb össztömeg 4,5 tonnára való növelését. Különleges futóműkomponensek és egyedi, 19 colos keréktárcsák kerülnek az autó alá, alapfelszerelés az első és hátsó csörlő, a sznorkel, a vonóhorog és a vontatásra felkészített, meghosszabbítható szárra szerelt külső visszapillantó tükrök. Ez azonban még csak a pickup, a külön konfigurálható, eltérő méretben és tartalommal választható konténerek mellett kiegészítő akkumulátor, extra pótkerék, teljes hasvédelem, extra világítás és több tucatnyi további extra rendelhető. A költségek tehát könnyen szöknek a csillagos égig – ám ha egyszer összeállítottuk álmaink tereptúra-járművét, azzal akár a világ végére is eljuthatunk, akár világ végi körülmények között is, hogy háborítatlanul gyönyörködhessünk abban a bizonyos csillagos égboltban.