Korábban már bejelentették, de csak a mostani modellfrissítéssel lett valójában hivatalos, hogy nincs többé belső égésű motorral szerelt Smart, csak akkumulátoros-elektromos változatban lehet megvásárolni a modellt. Új lámpák, nagyobb hűtőrács jellemzi a külsőt, belül több tárolóhely és alapáron kínált okostelefon-türközés teszi aktuálissá a típust.

Nem változott az akkumulátoros-elektromos hajtás, tehát tartósan 56, rövid ideig 82 LE teljesítményű, 160 Nm nyomatékú villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, a hatótávolság pedig karosszéria és fedélzeti töltő (szériában 4,6 kW, extraként 22 kW – az energiafogyasztást befolyásolja) függvényében 140-159 km lehet. Utóbbi érték ráadásul a kevésbé reális NEDC-szabvány szerinti, a gyakorlatban ennél kevesebbre számíthat a Smart használója.