A gyári színeket személyre szabott dizájn váltotta. Még az aluöntvény lengővillára is terveztek reklámhordozót. Fotó: Sandback és Szabó Róbert

Speciálisan műanyagfelületek matricázására szakosodott a Sandback nevű családi vállalkozás, amely hosszú évek óta aktív részese a hazai krossz- és endurómotorozásnak, az új ügyfelek előtt azonban csak akkor válnak ismertté, ha valaki bekerül az off-road vérkeringésbe. Egy-egy régebbi motor kicsinosítása mellett főként a vadiúj gépek profi átöltöztetésében játszanak kulcsszerepet az online rendelhető szettek, amelyek az adott évjárat formahű mintája szerint készülnek el. Cikkünkben egy tanítványa 50 cm3-es krosszgépét vette kezelésbe Lécz Gergely, korábbi többszörös bajnok versenyző, oktató.

Futárszolgálat kézbesíti a megrendelő által jóváhagyott matricaszettet, a csomagban felragasztási útmutató is van. Első rajtszámtáblát mintázó minimatricák, telefonra, autóra, kedvenc helyekre – mindenki kap ilyet! Olló, szike, hőlégfúvó, simítólapka, védőkesztyű, törlőkendő és szilikonmentesítő is kell a műtéthez

A Sandback a színkombó és a feltüntetni kívánt támogatói logók egyeztetése után elkészíti a látványtervet, így a matricaszett véglegesítése és kivágása előtt még van mód az esetleges korrekcióra. Az elkészült csomagot általában futárszolgálattal küldik a megadott címre, a pakkhoz pedig egy felragasztási kisokost is mellékelnek. Ebben kiemelik az elemek por- és zsírmentes előkészítésének fontosságát, felsorolják a szükséges kellékeket és leírják a ragasztás javasolt menetét, hogy a műveletsor mindenki számára egyértelmű legyen.

Munkában a hőlégfúvó: a vinyl légcsatornás felületét rá kell sütni a műanyagra

Gergely rutinos mozdulatokkal látott munkához, ami nem véletlen, hiszen ő maga is Sandback „nagykövet”, aktív pályafutása során több motorját is ilyen matricaszettek tették egyedivé, tapasztalata tehát volt bőven. Első lépésként leltározta az egyes tételeket, majd az oldószeres felületkezelést követően mentek is fel a borítások. A nyereg alatti oldalfelülettel kezdett, majd az első oldalidom és a hátsó sárvédőnyúlvány következett, onnan fordult rá a motor túloldalára. Ennél a típusnál le kell csavarozni az első rajtszámtáblát és a teleszkópvilla csúszószárát védő borítást, ugyanis a hajtások és élek így pontosabban követhetők, az anyag itt is gyönyörűen rásimítható. Minden négyzetcentiméternél figyelt a légmentességre, de egy esetleges buborék láttán sincs gond, hiszen a hőlégfúvó által lágy anyag könnyedén visszahúzható, igazítható. A felragasztás utolsó műveleteként még egyszer átmelegítette és végigsimította a felületeket – a teljes folyamat időigénye kb. 1-1,5 óra.

Gergely minden négyzetcentit tüzetesen átvizsgált, légbuborék nem maradhat!