A murvás Olasz Rali után változást hoz Katalónia, hiszen ez ismét egy vegyes útfelszínű rali lesz. Ez nagy kihívás elé állítja a pilótákat, hiszen a különböző felszínek más és más vezetési stílust követelnek meg, ráadásul a mérnökök és a szerelők sem pihenhetnek, hiszen korlátozott idő alatt kell átállítani a versenyautókat a más és másfajta körülményekhez. Bár a hétvége favoritja az elmúlt hét évben zsinórban nyerő Sebastien Loeb lesz, az elmúlt események távlatában nem lehet egyértelműen a Citroën pilótájára fogadni. Loeb a Párizsi Autószalonon bejelentette, hogy jövőre csak bizonyos futamokon áll majd rajthoz a Rali Világbajnokságban, viszont csapattársa, Mikko Hirvonen – az Olasz Rali győztese – minden futamon erősíti a Citroent. Nem kizárt így, hogy a francia márka ezúttal is a finn pilótát, a jövő évi reménységét, segíti a győzelem elérésében.

„Egy fejezet kétségtelenül lezárul a hétvégén. Ott leszek a 2013-as szezonnyitó Monte-Carlo Ralin, de az már nem lesz ugyanaz (mivel nem fogok küzdeni a világbajnoki címért). Nem hiszem, hogy sajnálatot, vagy szomorúságot kéne éreznem, mivel az, hogy befejezem a ralizást, még nem jelenti a karrierem végét. Új kihívások elé nézünk a Citroënnel, és nagyon várom már, hogy teljesen elkötelezzem magam azok iránt. Addig is, megpróbálom megnyerni ezt a ralit.” – nyilatkozta Loeb.

2010-ben totális citroenes győzelem született a Katalán Ralin, de tavaly csak Loebnek sikerült felállnia a dobogóra. A Ford két pilótája ugyanis elfoglalta a Loeb által meghagyott helyeket. Idén sem várható ez másként, talán a Ford még egyszer, utoljára megmutatja, hogy mekkora klasszist veszít a sportág a nagy autómárka év végi visszavonulásával. Az ovális márka két pilótája, Jari-Matti Latvala és Petter Solberg, valamint a fordos privát induló Mads Östberg között eldől a hétvégén az is, hogy kié lesz az egyéni ponttábla harmadik helyezése.

Nem szabad elfeledkezni a helyi hős Dani Sordóról sem, hiszen sokan a Minivel versenyző pilótának drukkolnak majd Katalóniában. Sordo még soha nem nyert világbajnoki raliversenyt korábban, de ötször dobogón végzett Spanyolországban.

A rali

A 2012-es Katalán Rali három napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz 405,46 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1391,73 km lesz. A rali főhadiszállását Costa Dauradán, Salou tengerparti turistavárosában rendezik be, nem messze a PortAventura élményparktól, ahol az állandó szervizpark kap helyet. A rali ünnepélyes megnyitója Barcelonában lesz. Bár a Power Stage általában az utolsó gyorsasági szakasz, most ez másként lesz. Ugyanis ezúttal az utolsó előtti szakasz, a 26,51 km hosszú Santa Marina szakasz lesz a Power Stage, ahol az első három helyezett extra pontokat szerezhet. Ez jóval hosszabb, mint a versenyt záró szakasz, s a szervezők szerint így sokkal izgalmasabb csatározások szemtanúi lehetünk majd.

A világbajnokság állása az Olasz Rali után:

Pilóták 1. Sebastien Loeb Citroën WRT 244 pont 2. Mikko Hirvonen Citroën WRT 198 pont 3. Mads Östberg Adapta WRT 137 pont 4. Jari-Matti Latvala Ford WRT 133 pont 5. Petter Solberg Ford WRT 124 pont 6. Jevgenyij Novikov M-Sport Ford WRT 87 pont 7. Thierry Neuville Citroën Junior WRT 53 pont 8. Ott Tanak M-Sport Ford WRT 52 pont 9. Martin Prokop Czech Ford Rally Team 46 pont 10. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport 41 pont Gyártók 1. Citroën WRT 413 pont 2. Ford WRT 281 pont 3. M-Sport Ford WRT 170 pont 4. Citroën Junior WRT 72 pont 5. Adapta WRT 71 pont 6. Qatar WRT 71 pont 7. Mini WRC Team 26 pont 8. Brazil WRT 20 pont

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!