Angliát az autósportok bölcsőjeként aposztrofálják. Nagy múlttal rendelkezik, hiszen 1950 óta minden évben rendeznek Nagy-Britanniában Forma-1-es Nagydíjat. Jim Clark, Alain Prost, Nigel Mansell, Jack Brabham, Niki Lauda és Michael Schumacher csak néhány név, akik több alkalommal is felállhattak itt a dobogó tetejére. A hétvégi futam a csapatok többségének a hazai futama lesz. A Brit Nagydíj-győzelem így nem meglepő módon a legtöbb csapat számára presztízskérdés lesz.  A pilóták és a csapatok nagyon várják a hétvégi megmérettetést. Szinte mindenki szuperlatívuszokban beszél a versennyel és a pályával kapcsolatban. Erre a futamra várnak, mindenki nagyon szeretné megnyerni. S ez egyike azon kevés helyszíneknek, ahol a pilóták szerint hallani lehet a nézők lelkes kiabálását a lelátókról.

A 2014-es Brit Nagydíj nem volt unalmasnak mondható. Lewis Hamiltonnak állt a zászló, ugyanis hazai közönség előtt győzhetett úgy, hogy akkor már három verseny óta nem győzedelmeskedett. Ráadásul csapattársa, s egyben legnagyobb vetélytársa, Nico Rosberg autójának technikai meghibásodása miatt az első helyről kellett feladja a küzdelmet. A második helyet a finn Valtteri Bottas szerezte meg a Mercedes motor hajtotta Williams volánja mögött. A bronzérmes helyezés a Red Bull ausztrál pilótájáé, Daniel Ricciardóé lett.

A Brit Nagydíj rajtjánál nagy baleset történt Kimi Raikkönennel, aki elvesztette uralmát az autója felett, lesodródott, majd mikor megpróbált visszatérni az aszfaltcsíkra, a pálya széle megdobta autóját, s nekicsapódott a pálya széli korlátnak. A finn autója eléggé összetört, de szerencsére csak egy kicsit ütötte meg a bokáját. A balesetkor Felipe Massa autója is megsérült, így a brazil nem tudta folytatni a versenyt. Kamui Kobajasinak is jó volt a lélekjelenléte, hiszen a japán pilóta épphogy el tudta kerülni az ütközést a Ferrarival. A pálya széli korlát javítása miatt egy órát állt a verseny.

Lewis Hamilton idén is azon lesz, hogy ő állhasson fel a nagy hírnévvel bíró Brit Nagydíj dobogójának legfelső fokára. Ez most nagyon fontos lenne a Mercedes britjének, hiszen Nico Rosberg ausztriai győzelmét követően az előnye az egyéni ponttáblán 10 pontra csökkent Rosberghez képest. Mégis nagyon furcsa, hogy lemondott a lehetőségről, hogy értékes tesztidőt töltsön autójában az Osztrák Nagydíjat követő tesztelésen. Főleg annak a ténynek a tükrében, hogy a májusi barcelonai tesztelésen sem vett részt. Így éppúgy, mint Barcelonában, most is Rosberghez került a lehetőség, aki élt is ezzel, nem is akárhogy. A Mercedes tesztpilótájától, Pascal Wehrleintől a tesztelés második napján vette át a német pilóta a stafétabotot és több mint 100 kört tett meg. A résztvevő 17 pilóta közül a legjobb időt Rosberg futotta a Red Bull Ringen. (Hamilton a kérdéses időpontban Monacóban Pharrell Williams énekessel mulatta az időt.) A Brit Nagydíj előtti napokban robbant a hír, mely szerint a Ferrari hamarosan útilaput köt Kimi Raikkönen talpára a finn sikertelensége okán. Valtteri Bottas és Daniel Ricciardo neve is felmerült csereként.

A verseny és a pálya

A Silverstone-i pályát 2010-ben átépítették, s kiegészült az új Aréna résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hívatott kiszolgálni, hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Az átépítések után a Silverstone-i a versenynaptár egyik leghosszabb pályája. A motorerősségnek fontos szerep jut majd a pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban. Ez az aszfaltcsík nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő kombinációja. A gyors szakaszok és a várható meleg miatt nagy figyelem hárul majd az abroncskopásra.

Az 52-körös Brit Nagydíj július 5.-én helyi idő szerint 13 órakor (nálunk 14 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,891 km, a teljes versenytáv 306,198 km. A pályarekordot az átépített pályán Mark Webber tartja 2013-ból, ideje 1 perc 33,401 másodperc.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!