Bár a GasGas fiatal márkának számít, az utóbbi bő 3 évtizedben már eleget letettek ahhoz az asztalra, hogy bizonyos szegmensekben a sokkal nagyobb gyártók egyenrangú kihívójaként tarthassuk számon. A triál-, krossz- és endurógépek specialistájaként egy szűk, de annál inkább fanatikus táborhoz szólnak a modelljeik, így az sem különösebben meglepő, hogy a kínálat törzsét még mindig a kétütemű típusok adják! Azzal viszont, hogy a KTM 2019-ben többségi tulajdont szerzett a márkában, új lehetőségek nyíltak a GasGas előtt.

Széles kormány és kisméretű digitális műszeregység jellemzi az SM 700-as szupermotót. A laza talajon is megfelelő tapadást biztosító Continental TKC 80-as abroncsokon hagyja el a gyártósort az ES 700-as. Az opciós listán Remus kipufogórendszer is szerepel

Ahogyan a Husqvarna esetében, úgy itt is az építőkészlet elvét alkalmazza a KTM, így születhetett meg a GasGas SM 700-as és ES 700-as párosa, melyek a márka történetének legnagyobb lökettérfogatú gépei. Bár a piros fényezés elsőre remek álcának tűnik, a jellegzetes térhálós váz és a hatalmas egyhengeres erőteljesen utal a KTM-gyökerekre. Ugyanis a szupermotó SM 700-as alapját a KTM 690 SMC R, míg a terepes ES 700-asét a 690 Enduro R adja. Az árazást elnézve pedig egyértelmű, hogy a GasGasra nem diszkontmárkaként tekint a cégcsoport vezetősége, ugyanis az újdonságok ugyanúgy 4 204 000 Ft-ot kóstálnak, mint narancsos megfelelőjük.

A lengővilla alumíniumöntvényből készül, a váz króm-molibdén-acél ötvözet

Ennyire puritán kialakítású gépekért elsőre soknak tűnik ez az összeg, de ha kicsit jobban beleássuk magunkat a technikai részletekbe, rögtön más lesz a helyzet. Az SM és az ES is a ma kapható legnagyobb lökettérfogatú és legerősebb egyhengeres blokkal büszkélkedhet, a KTM 693 cm3-es LC4-es erőforrása 74 lóerőt présel ki magából! A dupla gyújtógyertyás egység a kuplunggal és az önindítóval együtt csak 43,4 kg-ot nyom a mérlegen, a felépítésből adódó vibrációkat pedig két kiegyensúlyozó tengely mérsékli. Az erőforrás fejlesztésekor a megbízhatóság a prioritások között szerepelt – a konstruktőrök is pontosan tudják, hogy ezeket a blokkokat nem csak alkalomadtán pörgetik a 8000-es percenkénti maximumra. Ezért az LC4-es erőforrásnál különösen hatékony kenési rendszert, kovácsolt dugattyút (DLC-bevonattal) és rocker arm szelephimbát használnak, illetve a főtengelynél golyóscsapágyazást vetnek be. Ahhoz képest pedig, hogy egy nagyteljesítményű egyhengeresről van szó, a 10 ezer kilométerenkénti szervizlátogatás kifejezetten meglepő.

Miközben a blokk, a váz és a Magura kuplung is azonos az SM és ES modelleknél, a futómű terén jelentősek a különbségek. A szupermotónál a vaskos, 48 mm csőátmérőjű WP Apex teleszkóp vezeti a 17 colos első kereket, de emellett a Continental ContiAttack SM Evo elsőszerelésű abroncsok is arra utalnak, a GasGas arra számít, hogy a vevők versenypályára is viszik majd az újdonságot. Ami azt ES-t illeti, a villa itt is 48 mm-es, csakhogy ennél a modellnél a WP Xplorer rugózó elemeket használják, a 21 colos első és a 17-es hátsó kerék rugóútja egyaránt 250 mm. A GasGas párosa kétségkívül a nagy teljesítményt preferáló, tapasztaltabb motorosokat veszi célkeresztbe, így olyan üzemmódokat is felvonultatnak, amelyekkel az elektronikus őrangyalok kevésbé éberek. Az SM esetében a Supermoto program, míg az ES-nél az Off road mód keretében deaktiválódik a hátsó keréken a blokkolásgátló, illetve a kipörgésgátló nem áll útjában a legdurvább erőcsúsztatásoknak sem!