Nem tudjuk pontosan, mekkora összegbe kerül a teljesen egyedi, alumínium karosszériát és középmotort használó Alpine A110-es kifejlesztése, de nagyon nem akarja veszni hagyni ezt a befektetést a Renault konszern – a Lada miatt most egyébként is bőven van mínusz a költségvetésben –, ezért az akkumulátoros-elektromos jövőre gondolva készítették el a márka 60. születésnapját ünneplő tanulmányt, az E-ternité nevű mozgó laboratóriumot.

Kevesebb mint 1 év alatt hozták tető alá – pardon, a tetőpanelt is kivehetővé alakították át – az autót, amelynél még táblagép-szerű fejegységet is beépítettek, fenntartható anyagokat használtak a belső térben, új a 8 hangszórós hifi. Azért is ragaszkodik az A110-eshez a Renault, mert a Lotus segítségével az elektromos átálláson dolgozó Alpine-jövő szabadidő-autó hangsúlyos lesz, a meglévő konstrukció átalakításával viszont egy olyan unikális ajánlata lehet (lesz?) a cégnek, amellyel a konkurensek nem tudnak versenyezni.

Az egyszerűség kedvéért meglévő alkatrészeket használtak a mérnökök, az akkumulátor például ugyanazt a 12 modult tartalmazza, mint a Megane E-Tech Electric esetén, azonban itt nem a padló alá építették be a telepet, hanem azt két részre osztva a kocsi orrába (4 modul) és hátuljába (8 modul) helyezték. A benzinmotoros A110-eshez képest mindössze 258 kg-mal lett nehezebb a villanyautó, a rend kedvéért az akkumulátorok összesen 392 kg-ot nyomnak. A 60 kWh kapacitású telep akár 200 kW teljesítményű villámtöltés fogadására is képes. Az Alpine mérnökei egy teljesen új, 2 fokozatú duplakuplungos váltót fejlesztettek ki, hogy jó sprintre legyen képes az autó és lehessen vele utazni is – 420 km-es hatótávolságot számoltak ki. Az elektronikai mérnökök egy olyan vezérlőegységet is készítettek, ami az autó immár 10 éves elektromos rendszerének és az elektromos hajtás legújabb elektromos rendszerének tökéletes összhangját biztosítja.

Úgy vágták ki a tető közepét, hogy az nem befolyásolja hátrányosan a karosszéria merevségét, a lyukat 2 darabból álló karbon lappal lehet befedni. A sajtófotókon látható, teljesen működőképes Alpine A110 E-ternité mellett már egy második A110 E-ternité prototípust is építettek már a mérnökök, ahol a lehető legtöbb karosszériaelemet len-alapú műanyagból készítettek; ez a Terre de Lin nevű cég által kifejlesztett anyag ugyanolyan könnyű és merev, mint a karbon, de azzal ellentétben zajszigetelő tulajdonságai is vannak.

Visszatérve a működőképes példányra, annak hátsó kerekeit egy 242 LE csúcsteljesítményű, 300 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, az 1378 kg tömegű autó (a len-elemekkel 1320 kg-ra csökkenne a tömeg) 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót és akár 250 km/órával is száguldhat. A jó vezethetőségről a 42:58%-os tengelyek közötti tömegeloszlás mellett (a benzinesnél 43:57% ugyanez az érték) az áthangolt felfüggesztés – például hátul meg kellett erősíteni az alsó lengőkart a nagyobb tömeg miatt – gondoskodik.