Lendületesebb lett az E-osztályos kombi megjelenése is a generációváltás hozományaként, cserébe pár literrel kisebb lett a raktér mérete. Nagyon aggódni azért nem kell, kalaptartóig pakolva 670 literes a csomagtér befogadóképessége, ami 30 literrel marad el az előző generációtól.

Ezt gombnyomásra le lehet dolgozni, hiszen itt is van cargo-pozíciója a hátsó üléstámlának, amikor kényelmetlenül meredek szögbe áll a támla – jelen esetben elektromos mozgatással teszi ezt a 40:20:40 arányban osztott elem. A hátsó ülést gombnyomásra ledöntve 1820 liter a maximális raktérméret, ami 135 liter elmaradás az elődhöz képest. Ahogy eddig, úgy ezentúl is elérhető lesz a hátrafelé néző harmadik üléssor, amelyet gyermekek szállítására ajánlanak. Ha netán áruszállításra akarja használni autóját a tulajdonos, azt is megteheti, hiszen a kerékdobok közötti 1100 mm-es szélesség azt jelenti, raklap is elfér ott.

A harmadik üléssorról és némi csomagtérről majd le kell mondania azoknak, akik a később bemutatkozó hibrid változatot választják, hiszen annak akkumulátorát a raktérpadló alatt helyezik ahol, ahol lábtér- illetve csomagtér van alaphelyzetben. Szériában adják a láblendítésre nyitható elektromos mozgatású csomagtérfedelet, a hátsó légrugózást, hogy a maximális (akár 745 kg) terhelhetőséget kihasználva se üljön le a hátulja. Extra a négykerék-légrugózás, az elektromosan lehajtható vonóhorog, a négy kerékpár szállítására alkalmas tartó.

A forgalmazás két motorral indul, a 2,0 literes benzines turbó 184 vagy 211 lóerővel választható, a 2,0 literes dízel 194 lóerős, a negyedik negyedévben csatlakozik ezekhez a dízel 150 lóerős változata és a 3,0 literes V6-os dízel 258 lóerővel, no meg a 3,5 literes V6-os biturbó 333 lóerővel, és ekkor lesz elérhető a Mercedes-AMG E 43 is, amelyben a 3,0 literes V6-os biturbó 401 lóerős. Minden esetben alapfelszerelés a 9 fokozatú automatikus váltó.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!