Az EMP2-es műszaki alap továbbfejlesztésével jött létre a továbbra is multienergiás STLA Medium platform, amely elsőként a Peugeot 3008-as új generációjánál kerül sorozatgyártásba – a típust csak Sochauxban készítik, az értékesítés 2024 februárjában kezdődik. Jelentősen leegyszerűsített modellválasztékot kínálnak, lesz Allure és GT felszereltség, 3 extracsomag és 3 hajtás. Később aztán lesz öntöltő és plug-in hibrid hajtás is kínálatban, és még egy további hajtásról is szót ejtenek a sajtóközleményben.

Most már egyértelműen szabadidő-kupéként pozicionálják a Peugeot 3008-ast, ezért élesebb és dinamikusabb megjelenést készítettek és a legújabb divatnak megfelelően lemondtak az élesen csillogó krómról. Nem változtak sokat az arányok, mert lesznek olyan piacok, ahol hibrid hajtással is elérhető lesz az új generáció, tehát szükség van még klasszikus motorházra is a belső égésű erőforráshoz. A karosszéria hossza 4542 mm (az elődhöz képest +95 mm), szélessége 1895 mm (+54 mm), magassága 1641 mm (+16 mm), ehhez 2739 mm-es (+64 mm) tengelytávolság tartozik, szóval az elődhöz képest fél számmal nagyobb lett az autó. A csomagtér mérete elsőkerékhajtásnál 520 literes, a hátsó hajtómotoros összkerékhajtásnál 470 literes.

Most csak az E-3008-ast, tehát az akkumulátoros-elektromos hajtású változatokat részletezték. Az Electric 210 első kerekeit 214 LE/343 Nm teljesítményű hajtómotor mozgatja, az akkumulátor nettó 73 kWh kapacitású, tömege 520 kg. Az Electric 320 Dual Motor AWD előre 214 LE/343 Nm teljesítményű, hátra 113 LE/166 Nm teljesítményű hajtómotort kap, az akkumulátor 73 kWh kapacitású. Az Electric 230 Long Range esetén az első kerekeket 231 LE/343 Nm teljesítményű motor hajtja, az akkumulátor nettó 98 kWh kapacitású, tömege 574 kg. A nagyfeszültségű rendszer minden esetben 400 voltos, a fedélzeti töltő szériában 11 kW, extraként 22 kW teljesítményű, villámtöltésre 160 kW teljesítménnyel van lehetőség. Megfelelő adapterrel legfeljebb 3 kW teljesítményt tud leadni az akkumulátor, ezzel például elektromos kerékpárokat lehet tölteni. Az akkumulátorra 8 év/160 000 km vállalnak 70%-os maradvány-kapacitás mellett. A hivatalos fogyasztásmérés még hátravan, de a Peugeot 525 illetve 700 km-es hatótávolságra számít az előzetes mérései alapján.

Allure szinten egyszínű a karosszéria, LED-es fényszórók és hátsó lámpák világítanak, a műszerfalon 2 darab 10 colos képernyőt helyeznek el panelon belül. A GT feketére fényezett tetőt kap, pixel-LED fényszórókat és 3D-hatású hátsó lámpákat, a műszerfalon pedig egy darab, 21 col képátlójú hatalmas kijelzőt használnak. A középkonzol helyén lévő apró érintőképernyőn programozható gyorselérést biztosító gombokat találunk, az irányválasztó kapcsoló ide (a kormány mögé) került, így az első ülések között nagy tárolót tudtak kialakítani – összesen 34 liternyi térfogatot kínál az utastér 17 tárolója. Újak a kormánykapcsolók, ezenkívül van 2 bajuszkapcsoló, a kormány mögötti kapcsolófülekkel a 3 fokozatban állítható fékenergia-visszatermelést tudja beállítani a sofőr a Peugeot E-3008-asnál.

Kényelmesebb, egyben jobb vezetési élményt ígérnek az új fejlesztésű első-hátsó felfüggesztéssel, a korábbinál alacsonyabban lévő tömegközépponttal (a saját tömeg 2114-2199 kg között mozog, ebből bő 500 kg az újrahasznosított forrásból származó anyag). A fordulókör átmérője 10,6 méter, a tolatást megkönnyítő kamera saját mosót is kapott, opciós a 4 optikás körkamera-rendszer, amihez 12 ultrahangos érzékelő is tartozik. Az első ülések mindig a német gerincorvosok szövetsége által odaítélt AGR-minősítéssel rendelkeznek, a GT felszereltségnél a fűtés mellett szellőztetés és masszázsfunkció is van, no meg állítható oldaltámasz-párnák. Nagy figyelmet fordítottak a megfelelő hifire, hiszen különösen csendes az utastér (hangszigetelő üvegezés is elérhető), a 10 hangszórós Focal hifi az első sorban tud élő koncert hangzást biztosítani. A Peugeot E-3008-as új kapcsolódó szolgáltatásokat, világnyelven működő beszédvezérlést is ad.