Tulajdonképpen a Mitsubishi i-MiEV teljes műszaki tartalmát átnézték, és finomhangolták a mérnökök. A folyamat eredménye hosszabb hatótávolság az Európában is megvásárolható változatnál, és egy új, kis teljesítményű, kis akkumulátoros, de jelentősebb olcsóbb alapmodell Japánban.

Amikor elsőként közületek és nagvállalatok számára elérhetővé tették a Mitsubishi i-MiEV elektromos autót, 4 599 000 jen volt a vételára, amikor 2010 áprilisától magánszemélyek is vásárolhatták az autót, 3 800 000 jenre csökkent a vételára. A hosszabb hatótávolságú modell változatlan áron kapható továbbra is, az új alapváltozat azonban már 2 600 000 millió jenért hazavihető.

Jobb energia-menedzseléssel jut távolabbra az i-MiEV, Japánban elérhető kisebb akkumulátorral és gyengébb motorral is Jobb energia-menedzseléssel jut távolabbra az i-MiEV, Japánban elérhető kisebb akkumulátorral és gyengébb motorral is

Az alapváltozat egyrészt kisebb kapacitású akkumulátort kap, másrészt az elektromotorja is csak 41 lóerős teljesítményű. A szabványos mérés szerint ez a változat 120 km-es hatótávolsággal rendelkezik. A korábban 160 km-re hitelesített „normál” i-MiEV mostantól 180 km megtételére képes egy feltöltéssel, ami javarészt az optimalizált energia-visszatermelésnek köszönhető. A 41 és a 64 lóerős elektromotor is 180 Nm-es maximális nyomatékkal rendelkezik, az akkumulátoraik 10,5 kWh (270V) és 16 kWh (330 V) kapacitásúak.