A nyáron jelentette be a Mercedes-Benz, hogy amíg korábban számos 2 ajtós modellt kínált az ügyfeleknek, mostantól kezdve csak a CLE-osztályt készíti. Ennek most jelentették be az első nagyteljesítményű változatát, a Mercedes-AMG CLE 53-ast, amely a megszokottnál sokkal vadabb lett – és passzol a menetteljesítményekhez, a 0-100 km/óra sprint 4,2 másodpercig tart, a csúcssebesség 250 vagy 270 km/óra.

Nem csak a hűtőrács-betétet cserélték le, de aerodinamikai szempontok alapján átalakították az első lökhárítót is, és jelentősen kiszélesítették a karosszériát, hogy az elöl 58, hátul 75 mm-rel szélesebb nyomtáv miatt kijjebb került kerekek még elférjenek a lemezek alatt. A Mercedes-AMG CLE 53 megjelenését még AMG Optics, kétféle AMG Night és AMG Carbon csomag megjelenésével lehet még látványosabbá tenni. A sportülések egyedi kárpitozást kapnak piros díszvarrással, pirosak a biztonsági övek és látható karbon díszeket használnak.

A hosszú orrba a 3,0 literes soros 6 hengeres biturbó kerül 449 LE/560 Nm teljesítménnyel, van elektromos légsűrítő is (ennek jóvoltából 12 másodpercig 600 Nm-re emelkedik a nyomatékmaximum) és 48 voltos lágyhibrid rásegítés is (ez 23 LE/205 Nm-rel segít). A 9 fokozatú váltót az AMG-mérnökei készítették fel a gyors működésre, az AMG Performance 4Matic+ összkerékhajtás 0:100 és 50:50 között képes módosítani a tengelyek közötti nyomatékelosztást, Drift-módban végig hátsókerékhajtásban marad. A Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ alapáron kapja az összkerék-kormányzást is, amely legfeljebb 2,5°-os kerékelfordulást tesz lehetővé kis sebességű manőverezésnél, menet közben 0,7° az elfordulás.