Az új zélandi születésű Bruce McLaren-re emlékeztek a gyár által a tulajdonosoknak szervezett túrával, amely során egy 1994-ben gyártott F1-es balesete szenvedett. Elsőként a túrát követő gyári autó ért a helyszínre, rögtön le is takarták az autót egy ponyvával, majd annak ellenére, hogy az autót vezető 63 éves ausztrál Barry Leigh Fizgeraldnak csak az egyik hüvelykujja sérült, még a rendőrség kiérkezése előtt elszállították egy orvosi rendelőbe, és nem jelent meg a Queenstown District Court idézésére – felmerült a gyanú, hogy valamit el akarnak titkolni, a január 16-ra kitűzött második időpontot már nem tanácsos elszalasztania. A rendőrség felelőtlen vezetés miatt eljárást indított az autóvezető ellen, a helyszínen talált csúszásnyomok alapján ugyanis megkérdőjelezhető az az állítás, hogy a megengedett sebességgel haladt a szuperautó.

De ez még nem minden, állítólag az első, helyszínre érkező riporternek a gyári emberek készpénzt ajánlottak, ha nem tudósít az esetről. Az egészre a pontot a Geoff Tink, a McLaren Automotive Asia Pacific régióért felelős marketingmenedzsere tette fel, aki újságírói kérdésre azt nyilatkozta, hogy „ez egy, a kilencvenes évek elején épített autó, amelyben régebbi elektronikus stabilizáló rendszerek vannak”. A McLaren F1 arról volt híres, hogy abból mindenféle elektronikus stabilizáló rendszert, még az akkoriban már igenis létező blokkolásgátlót is kihagyták belőle, ezt azért tudnia kellene a gyári embernek. Nem ez az első alkalom, hogy a kérdéses autó baleset szenvedett, 1997-ben egy szerelő éjszaka baleset szenvedett a kocsival, akkor Ausztrália történetének legnagyobb biztosítási összegét, 1 millió ausztrál dollárt fizettek ki a helyreállításra.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!