Jól olvashatók az analóg műszerek, könnyen kezelhető a három tekerős szellőzéskonzol. Fotó: Stefler Balázs

A különleges egyéniségeket helyezi előtérbe a Renault kommunikációja az új Clio esetén, de a hétköznapi modellekről sem szabad megfeledkezni. Ezek közül pedig az itt szereplő, Zen felszereltségű 100 lóerős turbómotorral felszerelt változat lehet a befutó.

Passzentos a hátsó lábtér, a fejtér 1,9 méternél szab határt a kényelmes utazásnak

Nos, ezzel a motorral különösebb odafigyelés nélkül lehet 6,0 literes átlag körül autózni, miközben autópályán is gond nélkül tartja a megengedett maximális sebességet. Annak ellenére, hogy turbómotorról van szó, viszonylag magas fordulaton kezd csak húzni, és ezt követően viszonylag hamar ki is fullad; a hosszú áttételezés miatt olyan érzése lehet a sofőrnek, mintha egy nagy köbcentis szívómotort használna. Persze az illúzió nem tökéletes, a megengedett sebességhatároknál (4-esben 50 km/óránál, 5-ösben 90 km/óránál) nagyon alacsony a motorfordulat, már érezhetően remeg a blokk és hallható a háromhengeres felépítés is. Azonban elég egy kicsit felgyorsítani ahhoz, hogy kisimuljon és elcsendesedjen a motor járása. Autópályán a 130 km/órás sebesség pont abban a fordulatszám-tartományban van, ahol van vonóerő, nem kell visszakapcsolni a gyorsításokhoz. A kényelmes hangolású felfüggesztéssel is jól kanyarodik a Clio, a határozott nyomáspontú fék jól adagolható, azonban a kormány kevés visszajelzést ad. Üdítő változás az elődhöz képest, hogy a tempomat/sebességhatároló már a kormányról és nem a padlóról aktiválható.

Nincs különösebb hangszigetelés, de így is csak extrémen alacsony fordulaton hallható a háromhengeresség

Amíg kívülről nézve elég sok emlékeztet az előző generációra, a műszerfalat radikálisan átalakították. A legújabb divatnak megfelelően teljes hosszában fut végig a légbeömlő, a középkonzol tetejére szúrják rá az érintőképernyőt, a látvány még szürkében is kellemes, persze tapogatás közben minduntalan kemény felülethez érünk. Egyszerűen használható a három tekerős szellőzéspanel, az alatta lévő fióknál találjuk a kapcsolódási/töltési lehetőségeket – két USB, egy 12 voltos, egy vonalbemenet és vezeték nélküli töltő volt a tesztautóban. Amíg az első sorban kényelmesen el lehet férni, a másodikban még a viszonylag keskeny támlák mögött is épp csak megfelelő méretű a lábtér; fontosabbnak ítélték a raktér bővítését. A hátsó ajtót felnyitva mély üreget látunk, nagyon magas a rakodóperem, és a támladöntést követően sem lesz sík a padló.

Leginkább lefelé bővült a majd’ 400 literes raktér

Az árlistát elnézve hatalmas az ugrás az alapmodell és a következő változat között, ami annak tudható be, hogy a Life alapszinten még klíma sincs (csomagban 200 000 Ft a felára), és egyedül ez kap szívómotort. Szóval aki a már gazdagnak mondható Zenre fizet be, rögtön turbómotort is kap, ezért a 800 000 Ft-os felár; dicséretes, hogy aktív és passzív biztonsági felszerelések tekintetében nincs különbség, tehát az alapszinthez is minden fontosat megadnak. A következő lépcsőfok 450 000 Ft-ba kerül, amiért vagy Intens felszereltséget vagy fokozatmentes váltót kaphat a Clio-vásárló, a csak Zenként választható dízel felára 950 000 Ft. Mind alapár, mind a tesztautó ára tekintetében az olcsóbbak közé tartozik a Renault kisautója. A korábbinál kevesebb kombinációt találni az árlistában, ami betudható annak, hogy továbbra is teret adnak az előző generációnak.

Jól viseli a magyar útviszonyokat és a forgalom ritmusát is a 100 lóerős Clio

TETSZETT
• jó ár/érték arány
• takarékos
• könnyű vezethetőség
NEM TETSZETT
• hosszú váltóáttételezés
• passzentos hátsó térkínálat
• magas rakodóperem

ÖSSZEGZÉS
Korrekt teljesítményt nyújt a Clio jó áron – nem csoda, hogy kedvelik a vásárlók. Talán egy hatos váltóval még lehetne javítani az élményen, de azért jelen formájában is jól használható a 100 lóerős turbómotor.

Renault Clio TCe 100
Összlökettérfogat: 999 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 74 kW (100 LE) 5000/perc
Max. nyomaték: 160 Nm 2750/perc
Hossz./szél./mag.: 4050/1798/1440 mm
Tengelytáv: 2583 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1506/1506 mm
Fordulókör: 10,5 m
Tömeg/teherbírás: 1178/425 kg
Csomagtér: 391-1069 l
Üzemanyagtank: 42 l
0-100 km/h: 11,8 s
Max. sebesség: 187 km/h
Fogyasztás: 5,1-5,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 116-130 g/km
A modell alapára: 3 349 000 Ft (Life, SCe 65)
A tesztelt típus ára: 4 149 000 Ft

Drágán spórol – Renault Clio dCi 115 teszt

Jobban muzsikál a motor-váltó kombináció, de alulkormányzottan fordul a dízel

A piaci változásokra reagál a Renault azzal, hogy a dízelmotoros Clio csak egy felszereltséggel létezik, igaz, a tesztautó még korábbról származik, amikor még az Intens felszereltség is elérhető volt. Amíg a piros műszerfalpárna (50 000 Ft) konfigurálható a Zen-hez is, a 9,3 colos, élére állított központi kijelző nem kérhető, ahogy a digitális műszeregység sem. A lényeg egyébként is a motor, amely az 1,5 literes dízel legújabb, legtisztább, 115 lóerős változata. Finom és csendes a négyhengeres járása, a 260 Nm-es nyomatéknak köszönhetően még a hosszú áttételezés ellenére is jól viszi a karosszériát, a hat fokozat is segít a spórolásban, tesztátlagunk 5,6 l/100 km volt.

Szép az itt látható Intens belső, de már nem választható a dCi-hez

Hiába azonban a nagyobb teljesítmény, a dízel Clio tömege 99 kg-mal magasabb a benzinesnél, és mindez az első tengelyre kerül, szóval erős az alulkormányzottság, míg a 100 lóerős benzines szinte semlegesen fordul. Azonos felszereltség mellett 950 000 Ft a gázolajos felára, amit csak jó sokára lehet visszahozni az üzemanyagköltségen; ennyi pénzért a magasabb (Intens) felszereltséggel és fokozatmentes automatikus váltóval kapjuk a 100 lóerős turbómotort.