Azzal megy eléje a házon belüli versenynek a Porsche, hogy a jelenleg kínált Macan szabadidő-autó mellett szabadidő-kupéként dobják piacra a Premium Platform Electric műszaki alapon megvalósított 2. generációs modellt – mármint a világpiacon, hiszen az EU-ban informatikai okokból éles váltás lesz a generációk között.

Fekete burkolatokkal palástolják a vastag padlót, egyébként ismerős a vonalvezetés. A karosszéria hossza 4784 mm, szélessége 1938 mm, magassága 1622 mm és ehhez 2893 mm-es tengelytávolság tartozik. Kettéosztották a fényszórókat, fent csak a 4 pontból álló menetfényt látjuk, a fő fényforrást alul helyezték el, hátul teljes szélességben végigfutó LED-csíkot használnak Porsche felirattal együtt. Aktív aerodinamikai elemeket is használnak a légellenállás csökkentésére. A hátsó csomagtartót 540 literre növelték, ehhez hozzájön még a 84 literes első csomagtér, a támlák ledöntésével 1348 literre nő a hátsó raktér.

Fontos eleme a javított vezetési élménynek, hogy az első sorban 28, a hátsóban 15 mm-rel csökkentették az ülésmagasságot a benzinmotoros elődhöz képest. Ismerős lehet a többi Porschéból a műszerfal felépítése, amit azzal egészítenek ki, hogy hátulról megvilágított a díszbetét. A kormány mögötti monitor 12,6 colos, a központi érintőképernyő 10,9 colos, az anyósülés előtti feláras képernyő 10,9 colos, a fel-a-fejjel kijelzőn a kereszteződésekben a megfelelő ágba mutató nyíl tájékoztat. A nagyobb teljesítményű hardver jóvoltából fejlettebb a világnyelveken elérhető beszédvezérlés, különösen nagy figyelmet fordítottak a töltési lehetőségek keresésére.

A villanyautó-piacon belül igen zsúfolt mezőnybe érkezik a Porsche Macan EV, amely a márka hagyományaihoz képest menettulajdonságaival akar kitűnni a mezőnyből, alapfelszerelésként adják a 2 hajtómotoros összkerékhajtást és a bruttó 100, nettó 95 kWh kapacitású akkumulátor – ami motorcsónakban már bizonyított. A Macan 4 esetén 408 LE/650 Nm a rendszerteljesítmény, ami 5,2 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást és 220 km/órás csúcssebességet eredményez – a szabványos hatótávolság 516-613 km. A Macan Turbo már 639 LE/1130 Nm teljesítményt nyújt, ami 3,3 másodperces 0-100 km/óra sprintre jó, a csúcssebesség 260 km/óra – a szabványos hatótávolság 518-591 km.

A Premium Platform Electric nevű villanyautó-alap különlegessége a 800 voltos nagyfeszültségű rendszer, amely 800V-os töltőnél 270 kW töltési teljesítmény tud, 400V-os töltőoszlopnál 2 darab 400V-os akkumulátorként kezeli a telepet, és ilyenkor 135 kW töltési teljesítményt tud; a fedélzeti töltő 11 kW-os. A Porsche mérnökei úgy hangolták az elektromos hajtást, hogy lassítással 240 kW energia visszatáplálására van lehetőség. Alapáron adják az elektronikus hátsó differenciálzárat, opciós a légrugózás, amivel együtt a 2 szelepes (be- és kirugózást külön szabályozó) elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás is jön, elérhető összkerék-kormányzás is.