Lezárult a Porsche és a Frauscher közös projektje, amelyben a még be sem mutatott villanymotoros Macan EV technikáját egy motorcsónakba építették be, és most bemutatták a Frauscher x Porsche 850 Fantom Air első sorozatgyártású példányát. A Garda-tavon próbálhatták ki a meghívottak a motorcsónakot.

A hátsó részben helyezték el a villanymotort, amelynek teljesítményét a teljesítményelektronikával 540 lóerőre korlátozták – a teljesítményelektronikát a fedélzeti töltővel együtt egy Porsche feliratú, vízhatlan ládába építették be. A napozófedélzet alatt helyezték el a 100 kWh kapacitású akkumulátort, speciális lengéscsillapítók segítségével, amelyek erős hullámzáskor csillapítják az ütéseket. Az ePhantom motorcsónak vezetője 4 üzemmód közül választhat, ami jelen esetben a gázkar érzékenységét és a csúcssebességet állítja – kikötő módban például „nyélgázon” is legfeljebb 8 csomó (kb. 15 km/óra) sebességet ér el.

A konstruktőrök által ideálisnak tartott 22 csomós (kb. 41 km/óra) sebességnél egy feltöltéssel 45 km-re jut el a motorcsónak, lassabb tempónál akár 100 km is lehet a hatótávolság. Sport Plus módban éri el csúcssebességét a Frauscher x Porsche 850 Fantom Air, ami elektronikusan korlátozott 46 csomó (85 km/óra). A Frauscher benzinmotoros motorcsónakjánál (Daycruiser Frauscher 858 Fantom Air) fürgébb, gyorsabb és jobban kezelhető a villanymotoros változat – a hatótávolság kisebb és a „tankolás” is sokkal tovább tart. Ugyan legfeljebb 250 kW-os villámtöltésre van lehetőség, de amíg közúton kifejezetten ritka az ekkora tudású töltő, kikötőkben gyakorlatilag nem létezik. Jellemzően a 11 kW-os fedélzeti töltő és normál elektromos csatlakozás segítségével lehet tölteni az ePhantomot, ami ideális körülmények között is 10 órás töltést jelent.

A hivatalosan még be sem mutatott Macan EV villanyautó technikája mellett a Porsche még a formatervezőit is kölcsönadta a projekthez, egészen pontosan a Studio F. A. Porsche készítette a kormányállást. Keret nélküli szélvédő mögött feketére fényezett műszerfalat helyeztek el, az autókból pár éve már kikopott, itt még használják az 5 kerek analóg műszert, a kormány és az ülések is a sportkocsikat idézik, de nincs légzsák és tengerészeti elvárásoknak megfelelő anyagokat használtak burkolathoz (erős napfény, sósvíz…). A 8,67 méter hosszú, 2,49 méter széles hajótest 9 utas számára biztosít kényelmes körülményeket, hátul napozófedélzet, elöl padok találhatóak. A Frauscher x Porsche 850 Fantom Air esetén az autógyár összes fényezése rendelhető, ezekhez pedig a gyári szakemberek ajánlanak megfelelő színű kárpitozást; a 25 darabos nyitószéria már rendelhető, extrák és adók nélkül 561 700 eurós áron.