Tele lesz monitorral a Macan EV műszerfala

Jelentősen szigorít az autókra vonatkozó kiberbiztonsági előírásokon az Európai Unió, mivel a kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtó járművek már olyan érzékeny adatokat is tárolnak, mint például bankszámlaszámok és a hozzájuk tartozó azonosítók (alkalmazáson belüli vásárlás vagy épp előfizetés aktiválása). Régebbi autóknál nem lehet egyszerűen szoftverfrissítéssel kezelni a dolgot – a jogszabályban 70-féle támadás ellen kell megfelelő védelmet nyújtani a fedélzeti elektronikának -, a Porsche 2016-ban piacra dobott benzinmotoros Macan típusa is ezek közé tartozik. Egyszerűen nem éri meg a gyárnak, hogy teljesen új elektronikát fejlesszen egy olyan autónak, amit szándékai szerint 2 éven belül kivezet a piacról, így az Európai Unióban 2024 tavaszán leáll a Macan értékesítés, és azt majd a nyáron érkező, immár akkumulátoros-elektromos Macan váltja – amelynek a hajtása motorcsónakban már elérhető. A világpiacon ezzel ellentétben még legalább 2026-ig kínálják a benzines változatot, és akkor is csak azt döntik el, hogy kifuttatják a típust pár év alatt, vagy alaposan felfrissítik azt és tovább készítik.